پارسیس کلینیک

لیفت ابرو با نخ
هزینه لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ یکی از روش های رایج برای بالا بردن و یا لیفت ابرو ها محسوب می شود. روش لیفت ابرو با نخ ماندگاری مناسبی دارد و نسبت به برخی از روش های لیفتینگ عوارض به نسبت کمتری دارد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیحات کاملی درباره لیفت ابرو با نخ بپردازیم تا بتوانید تصمیم گیری درستی در رابطه با انجام این روش داشته باشید. هدف از لیفت ابرو با نخ بالا کشیدن ابرو ها و پیشانی است. با این روش زیبایی، چشم ها و ابروهای افتاده بالا کشیده می‌شوند و ظاهر فرد جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.

افرادی که به دلایل ژنتیکی و یا به دلیل افزایش سن با افتادگی پوست در ناحیه صورت، ابرو ها و چشم ها مواجه هستند، می توانند از لیفت ابرو با نخ بهره ببرند. در روش لیفت ابرو با نخ پوست های اضافی که باعث چین و چروک ناحیه اطراف چشم ها و پیشانی می شود، برداشته نمی‌شود، بلکه پوست ناحیه با یک نخ به سمت بالا کشیده می شود که همین امر باعث می‌شود چین و چروک ناحیه را از بین برده و ابروها و چشم ها کشیده تر دیده شود. در این روش بعد از ترمیم ناحیه پوست پیشانی صاف تر و کشیده تر به نظر می‌آید و همین امر باعث جوانسازی صورت و در کل چهره فرد می شود.

دلایل انجام لیفت ابرو با نخ

یکی از دلایل مهم برای انجام لیفت ابرو، جوانسازی صورت محسوب می شود. همانطور که می دانید با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را به مرور از دست می‌دهد و شل می شود و در برخی نواحی صورت و در قسمت پیشانی چین و چروک هایی مشاهده می‌شود. این مسئله می‌تواند اعتماد به نفس فرد را از بین ببرد و از جذابیت ظاهری وی بکاهد. با لیفت ابرو با نخ می توان یک چهره جوان تر و شاداب تر به فرد هدیه داد و گرفتگی صورت و خمودگی و حتی حالت اخم و خط اخم در ناحیه صورت را که به دلایل ژنتیکی، افزایش سن، کاهش و افزایش وزن های پی در پی و غیره رخ می دهد، برطرف کرد. در ادامه چند هدف اصلی لیفت ابرو با نخ را بررسی می کنیم:
–         از بین بردن خط اخم، ناراحتی و گرفتگی چهره
–         بالا کشیدن ابرو ها، چشم ها و پلک بالایی
–         جوانسازی صورت
–         افزایش اعتماد به نفس
–         افزایش شادابی چهره

لیفت ابرو با نخ لیفت

کاندیدای مناسب برای لیفت ابرو با نخ

در ادامه قصد داریم به افرادی که برای انجام لیفت ابرو با نخ گزینه مناسبی هستند و این روش برای آنها مناسب تر است بپردازیم. لیفت ابرو با نخ از بهترین روش های موجود برای از بین بردن چین و چروک های ناحیه پیشانی و بین ابروها محسوب می شود. اما این روش برای برخی افراد مناسب نیست و نیاز است که برخی مراجعان از روش های دیگری برای لیفت ابرو استفاده کنند. انجام لیفت ابرو با نخ برای افرادی که در سنین ۳۵ تا ۶۰ سال هستند، مناسب است. افرادی که در سنین کمتر یا بیشتر از این بازه سنی هستند، نیاز است که مراجع توسط پزشک به دقت معاینه شود و در صورتی که این جراحی برای آنها مناسب بود، از آن بهره ببرند. در کل این روش جوانسازی برای افراد زیر مناسب است:
–         افرادی که ابروهای پف کرده و افتاده دارند.
–         افرادی که خطوط پیشانی عمیقی را در ناحیه پیشانی و بالای ابروها دارند.
–         افرادی که خط اخم عمیق در بین ابروها دارند.
–         افرادی که ظاهر خسته و عصبانی به دلیل اخم کردن های پی در پی دارند.
–          افرادی که پلک های بالایی آن ها دچار سنگینی و افتادگی شده است.
این افراد می توانند از بهترین کاندیداها برای انجام لیفت ابرو با نخ باشند.

کاندیدای نامناسب برای لیفت ابرو با نخ

  • افرادی که پوست نازکی دارند و کیفیت پوست شان پایین است، نمی توانند کاندیدای مناسبی برای لیفت ابرو با نخ باشند.
  • افرادی که در ناحیه صورت دچار آتروفی شده اند، نمی توانند لیفت ابرو با نخ انجام دهند.
  • افرادی که چربی صورت آنها بسیار کم است و صورت بسیار استخوانی و لاغری دارند، نمی‌توانند لیفت ابرو با نخ انجام دهند.
نحوه انجام لیفت ابرو

اقدامات قبل از لیفت ابرو با نخ

با توجه به شرایط فردی که برای لیفت ابرو با نخ مراجعه می کند، نیاز است که برخی اقدامات انجام گیرد تا به هیچ عنوان بر نتیجه این روش تاثیر منفی نگذارد. پزشکان توصیه می کنند که یک الی دو هفته قبل از لیفت ابرو با نخ، از مصرف هرگونه سیگار و دخانیات و نوشیدنی های الکلی به شدت خودداری کنید. تمام این موارد می‌تواند باعث کبودی و خونریزی در ناحیه تزریق شود و حتی برای افرادی که نیاز به بیهوشی دارند، می‌تواند دردسرساز شود. مصرف سیگار و دخانیات احتمال بروز کبودی و خونریزی را به شدت افزایش می دهد. حدوداً یک هفته قبل از لیفت ابرو با نخ، از مصرف برخی قرص ها و مکمل ها مانند قرص های رقیق کننده خون مثل آسپرین و ایبوپروفن، روغن های ماهی، ویتامین e ، جینسینگ، قرص سیر و غیره خودداری کنید. مصرف چای سبز و چای زنجبیل می تواند احتمال بروز کبودی را بالا ببرد. حدوداً دو روز قبل از انجام لیفت ابرو با نخ از انجام ورزش های سنگین و تمرینات فیزیکی شدید خودداری کنید. همچنین استفاده از سونا و اتاق بخار را کنار بگذارید.

مزایای لیفت ابرو با نخ

  • لیفت ابرو با نخ از جمله جراحی های غیر تهاجمی محسوب می شود و در نتیجه دوران نقاهت بعد از این روش به نسبت دیگر روش ها کوتاه تر است. همین امر باعث می شود که احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از لیفت ابرو با نخ به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.
  • در جراحی لیفت ابرو با نخ احتمال ایجاد اسکار، کبودی، خونریزی های شدید و دیگر عوارض مربوط به جراحی های لیفت صورت وجود ندارد. در برخی موارد نادر به دلیل رعایت نکردن مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ احتمال دارد که بیمار به عفونت، حساسیت و تحریک پذیری ناحیه مبتلا شود که این موارد می تواند به راحتی با مصرف قرص ها و آنتی بیوتیک ها کنترل شوند.
  • روند بهبودی بعد از لیفت ابرو با نخ در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی در لیفت ابرو با نخ از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌شود و تنها ناحیه مورد نظر بی حسی موضعی دریافت می کند. به همین دلیل فرد می تواند بعد از انجام لیفت ابرو با نخ مرخص شود و نیازی به بستری بیمار نیست. البته نیاز است که یک فرد همراه بیمار به مطب مراجعه کند. زیرا بعد از انجام لیفت ابرو با نخ، فرد نمی تواند رانندگی کند و امکان دارد که در طول فرآیند لیفت ابرو با نخ، از آرام بخش هایی استفاده کرده باشد که دچار خواب آلودگی شود.

نحوه انجام لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ باید طبق مراحل مشخصی انجام شود تا بهترین نتیجه برای لیفت ابرو ایجاد شود. در ادامه قصد داریم به مراحل انجام لیفت ابرو با نخ بپردازیم:

مرحله 1:


در این روش نیازی به بیهوشی بیمار نیست و فرد می تواند با بی حسی موضعی و در نهایت استفاده از آرام بخش های وریدی لیفت ابرو را انجام دهد. در حقیقت عدم استفاده از بیهوشی یکی از مزیت های لیفت ابرو با نخ محسوب می شود.

مرحله 2:

پزشک در ابتدا به معاینه و بررسی دقیق مراجع می پردازد و در حالت نشسته و همچنین خوابیده ابروها و افتادگی ابروها و چشم ها را بررسی می کند. علامت گذاری های مناسب برای انجام لیفت ابرو با نخ را انجام می دهد.

مرحله 3:

پزشک جایی را که باید لیفت با نخ انجام شود، علامت گذاری می کند و بی حسی موضعی را در مناطق مناسب انجام می‌دهد تا مراجع هیچ گونه درد و ناراحتی را حین انجام لیفت ابرو با نخ احساس نکند. مرحله چهارم: پزشک با استفاده از یک سوزن یا کانولای بلند و نازک، نخی نازک را وارد لایه های پوست در اطراف ابروها می کند. این نخ ها باید به طریقه صحیح و با زاویه مناسبی در ناحیه اطراف ابروها قرار داده شود و موقعیت آنها باید کاملا قرینه باشد تا در نهایت نتیجه ای که از لیفت ابرو با نخ دریافت می کنیم، کاملا قرینه باشد و به هیچ عنوان تفاوتی با هم نداشته باشند.

مرحله 4:

سوزن یا کانولا خارج می شود و اضافه نخ بریده می شود. در این روش نیازی به بخیه زدن نیست. خونریزی از ناحیه به سرعت قطع می‌شود و نیازی نیست که نگران اسکار ناشی از لیفت ابرو با نخ باشید.

مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ

در ادامه این مقاله قصد داریم به مراقبت های اساسی که لازم است بعد از لیفت ابرو با نخ انجام گیرد، بپردازیم تا نتیجه این روش تحت تاثیر عدم مراقبت های بعد از لیفت قرار نگیرد. بعد از لیفت ابرو با نخ نیاز است دوره نقاهت دو هفته ای طی شود تا به مرور زمان کبودی، تورم و درد در ناحیه برطرف شود و بتوانید شاهد نتیجه لیفت ابرو با نخ باشید.

  • برای کاهش تورم و کبودی در ناحیه ابروها می توانید از کمپرس یخ برای یک تا سه روز بعد از لیفت ابرو با نخ استفاده کنید.
  • بعد از یک تا دو هفته، حالت موج دار در گوشه پیشانی از بین می رود و پوست حالت طبیعی پیدا می کند.
  • نیاز است که تا یک روز یا ۲۴ ساعت بعد از لیفت ابرو با نخ از شستشوی صورت با آب و صابون خودداری کنید، زیرا امکان انتقال عفونت وجود دارد.
  • تا سه روز بعد از لیفت ابرو با نخ به هیچ عنوان از مواد آرایشی استفاده نکنید، زیرا احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد.
  • بعد لیفت ابرو با نخ نباید هیچ فشاری به ناحیه اطراف ابروها وارد شود تا باعث تغییر موقعیت نخ ها نشود.
  • دو الی سه هفته بعد از لیفت ابرو با نخ، به هیچ عنوان ورزش های سنگین و تمرینات فیزیکی شدید را انجام ندهید.
  • پزشکان توصیه می کنند که تا یک ماه بعد از لیفت ابرو با نخ به هیچ عنوان از سونای داغ، جکوزی داغ، حمام آفتاب و غیره استفاده نکنید. همچنین ورزش یوگا به دلیل پایین آمدن سر، نباید انجام گیرد. زیرا تمام این موارد می توانند به آسیب به ناحیه و همچنین ایجاد لک و اسکار منجر شوند.
  • روش های درمانی با لیزر بر روی قسمتی که لیفت ابرو با نخ انجام گرفته است، توصیه نمی شود. زیرا می تواند باعث جابجایی نخی که در ناحیه قرار گرفته شود.
  • پزشکان توصیه می کنند که در فواصل زمانی مشخص برای بازدید و چکاپ مجدد به مطب پزشک مراجعه شود.

ماندگاری لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ ماندگاری موقتی دارد و مانند جراحی لیفت ابرو نمی تواند نتیجه همیشگی و دائم داشته باشد. در لیفت ابرو با نخ از نخ های لیفت حل شونده استفاده می شود که به مرور زمان توسط بدن جذب می شوند و از بین می روند. با استفاده از یک هیدرولیز در طی مدت ۳ تا ۶ ماه، این نخ ها جذب می شوند. بعد از جذب شدن نخ های لیفت ابرو، اثر جوانسازی آن روی پوست تا مدت زمان مشخصی باقی می ماند، اما بسته به انعطاف پذیری پوست و مهارت پزشک متخصص، مدت زمان ماندگاری لیفت ابرو با نخ می تواند یک تا سه سال دوام داشته باشد. هر چه مراقبت های بعد از لیفت ابرو بهتر و به درستی انجام شود، می تواند به افزایش مدت ماندگاری لیفت ابرو با نخ منجر شود.

قیمت لیفت ابرو با نخ

نحوه عملکرد نخ لیفت ابرو

نخ هایی که برای لیفت ابرو به کار می روند، با تکنولوژی منحصر به فردی که دارند، در ناحیه موقعیت ثابتی پیدا می کنند و در عین حال پوست ناحیه را به بالا می کشند. این نخ ها با فرمی که دارند، پوست ناحیه را به بالا می کشند و باعث می شوند که ظاهر ناحیه ابروها کشیده شود. از سوی دیگر خود این نخ ها بعد از مدت زمان مشخصی، در ناحیه جذب می شوند ولی اثر این نخ ها تا یک الی سه سال بسته به کیفیت پوست فرد، باقی می ماند. از مهم ترین مزیت این روش، عدم ایجاد اسکار است. زیرا نخ با یک سوراخ بسیار کوچک وارد ناحیه می شود و خونریزی در ناحیه ایجاد نخواهد شد.

لیفت ابرو با نخ

عدم تقارن ابروها با لیفت ابرو با نخ

یکی از نگرانی های مراجعین برای لیفت ابرو با نخ، عدم تقارن ابرو ها است. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر این روش توسط پزشک متخصص و با تجربه ای انجام شود، هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت و نیازی به نگرانی برای عدم تقارن نیست.

عوارض لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ از جمله کم عارضه ترین روش های لیفت ابرو و پیشانی محسوب می‌شود. این روش یکی از روش های کم تهاجمی است که برخلاف انجام جراحی ها که ایجاد اسکار می‌کند، این روش به هیچ عنوان ایجاد اسکار نمی کند و دوران نقاهت کوتاهی دارد. همچنین عوارض لیفت ابرو با نخ به نسبت سایر روش ها بسیار کمتر است اما در صورتی که توسط پزشک غیر متخصص انجام شود، می‌تواند عوارض جانبی خاصی را ایجاد کند. در ادامه برخی از عوارض جانبی لیفت ابرو با نخ می پردازیم که در صورت بروز این موارد نیاز است که توسط پزشک بررسی‌های لازم صورت گیرد:
–         کبودی در ناحیه اطراف چشم ها و ابروها
–         تورم و سوزش در ناحیه تزریق نخ
–         درد جزئی
–         در برخی موارد نادر هماتوم دیده می شود.
–         در برخی موارد نادر به عصب‌های عمیق صورت آسیب وارد می شود.
–         بروز عفونت در ناحیه
–         واکنش آلرژیک به مواد بی‌حس‌کننده
–         نامتقارن شدن ابرو ها
–         جابه جایی و خارج شدن نخ لیفت

هزینه لیفت ابرو با نخ

روش لیفت نخ ابرو از جمله روش های زیبایی و جوانسازی محسوب می‌شود و هزینه های این روش توسط بیمه های درمانی تحت پوشش قرار نمی گیرد. لیفت ابرو با نخ در مقایسه با جراحی لیفت ابرو، قیمت به مراتب کمتری دارد. هزینه لیفت ابرو با نخ شامل هزینه های مختلفی از جمله هزینه نخ لیفت، هزینه دستمزد جراح، هزینه‌های جانبی کلینیک، هزینه های مراقبت های بعد از جراحی می شود. البته این مورد را در نظر داشته باشید که لیفت ابرو با نخ نیاز است که بعد از مشخصی دوباره تمدید شود و در نتیجه هزینه آن افزایش می یابد.

انواع لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ معلق

در این روش لیفت ابرو، یک تا دو سال ماندگاری وجود دارد و در این روش با بی حسی موضعی نخ در اطراف ناحیه ابروها جاگذاری می‌شود.

لیفت ابرو با نخ ثابت

در روش لیفت ابرو با نخ ثابت، شاهد ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به لیفت ابرو با نخ معلق هستیم. در این روش پوست اضافی قسمت پیشانی با برش‌های خاصی برداشته می شود و ماندگاری در این روش لیفت ابرو به مراتب بیشتر است.

مدت زمان انجام لیفت ابرو با نخ بسته به اینکه از کدام یک از روش های لیفت ابرو استفاده می شود، می تواند متفاوت باشد.

لیفت نخ ابرو

راهنمای انتخاب جراح لیفت ابرو با نخ

نیاز است که برای جراحی لیفت ابرو با نخ نمونه کارهای جراحان مختلف را بررسی کنید. پزشکی که انتخاب می کنید باید تجربه و مهارت بالایی در انجام لیفت ابرو با نخ داشته باشد و نمونه کارهای وی را باید به دقت بررسی کنید. برای آنکه متوجه مهارت و تجربه جراح شوید، می توانید نمونه کار های وی را از نزدیک مشاهده کنید. در جلسه مشاوره پیش از انجام جراحی لیفت ابرو با نخ، تمامی سوالات خود را از پزشک خود بپرسید. در مورد ماندگاری و نوع روش لیفت ابرو با نخ با پزشک خود سوالات خود را مطرح کنید تا ابهامی در این زمینه برای شما باقی نماند. همچنین پزشک در جلسه مشاوره بهترین روش را که مناسب با شرایط مراجع است، برای لیفت ابرو انتخاب می‌کند. در برخی موارد شاید مراجع کاندیدای مناسبی برای لیفت ابرو با نخ نباشد و نیاز داشته باشد از روش های جایگزین لیفت ابرو با نخ استفاده کند. انتخاب جراح برای رسیدن به نتیجه ایده آل از لیفت ابرو با نخ اهمیت زیادی دارد تا به زیبایی چهره فرد افزوده شود و صورت حالتی غیر طبیعی و مصنوعی پیدا نکند.

سوالات متداول درباره لیفت ابرو با نخ  

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Buttonتماس سریع