پارسیس کلینیک

کانتورینگ صورت یا زاویه سازی صورت
کانتور صورت

کانتورینگ صورت یا زاویه سازی صورت به روش های مختلفی انجام می گیرد و برای برجسته تر کردن بخش هایی از صورت به کار می رود. زاویه سازی صورت به روش های تزریقی می توانند نتایج شگفت انگیزی برای صورت ایجاد کنند. زمانی که این تزریقات زیبایی توسط یک پزشک متخصص در مطب ها یا کلینیک های پوست و مو انجام می شود، خیال تان راحت است که همان نتیجه ای را می گیرید که توقع داشتید. در این مقاله قصد داریم درباره کانتورینگ یا زاویه سازی صورت توضیحاتی ارائه دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

انواع روش های زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت با تزریق فیلر
فیلر های پوستی به عنوان روش های غیر تهاجمی برای زاویه سازی صورت، جوانسازی صورت، از بین بردن چین و چروک های صورت و موارد دیگر استفاده می شوند. فیلرهای مختلفی مانند Juvederm، Vollure، Voluma و Volbella برای کمک به کانتورینگ صورت یا زاویه سازی صورت به کار می روند. عنصر اصلی در این فیلرها، هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به افزایش حجم و آبرسانی به پوست صورت کمک می کند. با بالا رفتن سن و سال، پوست صورت و بدن نازک ‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. با کمک این فیلرها، افتادگی پوست از بین می رود و باعث می‌شود چروک های صورت و سایر قسمت‌های بدن از بین رفته و صورت جوان‌تر به نظر برسد.
زاویه سازی فک

زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس هم از روش های مناسب برای زاویه سازی صورت است. ولی کارکردی متفاوت از تزریق فیلر دارد. با تزریق بوتاکس می توان به فک حالتی متفاوت داد و ظاهری بهتر برای ناحیه فک ایجاد کرد. همچنین بوتاکس برای بالا کشیدن ابروها می تواند مناسب باشد و زاویه مناسبی به ناحیه ابرو ها و پیشانی ببخشد. تزریق بوتاکس یکی از روش های بسیار کاربردی برای پیشگیری از چین و چروک است. همچنین با تزریق بوتاکس به ناحیه فک، می توان زاویه بهتری به فک در افرادی که استخوان بیرون زده دارند، بخشید. کاربرد دیگر تزریق بوتاکس برای تزریق به گوشه های لب ها است. بوتاکس را می توان به عضله هایی که گوشه های لب را به پایین می کشد تزریق کرد، تا آن عضله ها شل شوند و حرکت کششی به سمت پایین متوقف شود. در نتیجه از افتادگی گوشه های لب ها پیشگیری می شود.

زاویه سازی صورت با تزریق چربی

یکی از روش های بسیار مطلوب برای زاویه سازی صورت، استفاده از چربی بدن خود فرد، آماده سازی چربی و تزریق در نواحی مناسب مانند فک و گونه هاست. با تزریق چربی می توان به خوبی به صورت زاویه بخشید و کانتورینگ مناسبی برای صورت ایجاد کرد. زاویه سازی صورت با تزریق چربی نتایج ماندگارتری دارد و در اغلب موارد با یک بار تزریق، می توان نتیجه خوبی را مشاهده کرد. نتیجه تزریق چربی تا سال های متمادی باقی می ماند و در برخی موارد نیاز است که یک بار ترمیم انجام شود. چربی تزریق شده تا درصد مشخصی در بدن جذب می شود و درصدی از چربی تزریق شده توسط بدن جذب می گردد که این مورد می تواند روی نتیجه نهایی تاثیر گذار باشد. پزشکانی که تجربه خوبی درتزریق چربی دارند، در بار اول تزریق چربی، میزان بیشتری از چربی را تزریق می کنند که بعد از جذب حدودا 50 درصد از چربی، بتوان شاهد نتیجه مناسبی بود.
در روش زاویه سازی صورت با تزریق چربی، چربی از نواحی مشخصی از بدن مانند ران ها، شکم، باسن و … گرفته می شود و سپس آماده سازی می گردد. این چربی بعد از آماده سازی، با سرنگ به ناحیه هایی از صورت که نیاز به افزایش حجم برای زاویه سازی دارند، تزریق می شود. نحوه تزریق، میزان تزریق، تکنیک مورد استفاده همگی بر نتیجه نهایی تزریق چربی تاثیر گذار است.

هزینه زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت با جراحی بوکال فت

جراحی بوکال فت یکی از جراحی های زیبایی محسوب می شود که به صورت سرپایی انجام می گیرد. با انجام جراحی بوکال فت، چربی اضافه در ناحیه لپ ها یا بوکال برداشته می شود و در نتیجه استخوان فک خود را بهتر نشان می دهد. این جراحی می تواند به بالا کشیدن لب ها هم منجر شود و زاویه مناسب تری را در ناحیه نیمه پایینی صورت ایجاد کند. از جراحی بوکال فت برای افرادی که استخوان فک مناسبی دارند ولی این استخوان در زیر چربی های ناحیه لپ یا بوکال مخفی شده است، استفاده می شود و می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد.

جراحی بوکال فت به صورت تخصصی با ایجاد یک برش کوچک در ناحیه داخل دهان، چربی های ناحیه بوکال را خارج می کند. افرادی که چربی زیادی در ناحیه بوکال دارند، به هیچ عنوان نباید تزریق فیلر یا چربی به ناحیه فک انجام دهند. زیرا به بزرگ تر شدن و غیر طبیعی شدن صورت منجر می شود و به جای اینکه نتیجه زیبایی داشته باشد، می تواند باعث نازیبا شدن ناحیه صورت و فک شود. از سوی دیگر با انجام جراحی بوکال فت، شاهد بیرون آمدن و مشخص و برجسته تر شدن چانه هستیم که این مورد می تواند به زاویه بهتر ناحیه پایینی صورت یا چانه کمک کند.

زاویه سازی صورت با جراحی رفع غبغب

غبغب به ناحیه زیر چانه گفته می شود که چربی تجمعی در این ناحیه دارد و باعث می شود که ناحیه فک به خوبی مشخص نباشد. بسیاری از افراد استخوان فک مناسب و برجسته ای دارند، ولی به دلیل برجستگی و وجود چربی اضافی در ناحیه زیر چانه یا غبغب، این استخوان خود را نشان نمی دهد. برای این افراد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود که تزریق فیلر انجام گیرد. ابتدا نیاز است که ناحیه غبغب تحت درمان و جوانسازی و رفع چربی قرار گیرد و سپس بعد از مشاهده نتیجه، می توان تصمیم گیری های بعدی را انجام داد.

زاویه سازی صورت با تزریق به چانه

یکی از نواحی مهم صورت، ناحیه چانه است که با تزریق مناسب به این ناحیه، می تواند زاویه مناسبی به قسمت پایینی صورت داد. به این ترتیب صورت می تواند کشیده تر و تیز تر دیده شود و این تزریق برای صورت هایی که گرد است، می تواند بسیار کاربردی باشد. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که تزریق فیلر یا چربی به چانه قبل از تزریق فیلر یا چربی به فک انجام گیرد و در صورتی که نتیجه مناسب بود، می توان از انجام روش های دیگر صرف نظر کرد. تزریق چانه برای بسیاری از مراجعان می تواند به تنهایی به زاویه سازی صورت شان کمک کند.

قیمت زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت با جراحی

زاویه سازی صورت با جراحی به نحوی است که استخوان فک تحت جراحی قرار می گیرد. در صورتی که استخوان فک اندازه مناسبی نداشته باشد و برجستگی خوبی را ایجاد نکرده باشد، می توان با جراحی و قرار دادن ایمپلنت یا پروتز در ناحیه فک، به بهبود ظاهر فک کمک کرد. از سوی دیگر زاویه سازی صورت با جراحی می تواند در ناحیه استخوان شقیقه ها انجام گیرد. قرار دادن پروتز گونه برای رفع افتادگی گونه ها و ایجاد ظاهری مناسب تر در این ناحیه از جمله روش های جراحی زاویه سازی صورت است که نتایج فوق العاده ای در پی دارد. می توان در یک جلسه تمامی این جراحی ها را انجام داد و نواحی مختلف صورت را بهبود بخشید.

زاویه سازی صورت بدون جراحی

کانتورینگ غیرجراحی خط فک روش مناسبی برای زیبایی این ناحیه است که از فیلرهای پوستی، چربی بدن، بوتاکس و … برای افزایش حجم فک استفاده می‌ کند و کانتور پایین صورت را ایجاد می‌کند. این اقدام برای بهبود زاویه فک انجام می گیرد. افزایش جزئی در حجم استخوان فک، می ‌تواند ساختار فک را بهبود بخشد، خط فک قوی ‌تری ایجاد کند، و فاصله‌ی بیشتری بین خط فک، گردن و سایر ساختارهای صورت ایجاد کند و به خط فک، زاویه یا کانتور قابل توجه ‌تری بدهد.

بوتاکس برای کاهش برجستگی خط فک

درمان‌های بوتاکس در کلینیک های زیبایی با اهداف مختلفی انجام می گیرند. بیمارانی که می‌خواهند فک‌های باریک‌تری داشته باشند، یا فک‌هایشان به مرور زمان به دلیل فشردن عضله ماستر در نواحی کناری فک، برجسته و بزرگ‌تر شده است، می‌توانند تزریق بوتاکس به ناحیه فک انجام دهند که به کاهش برجستگی خط فک و باریک تر نشان دادن فک کمک شود. این روش زیبایی برای خانم های جوان انجام می گردد و می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد. اما انجام این روش برای خانم های مسن شاید نتایجی که باید را در پی نداشته باشد، زیرا عضلات این ناحیه به قدر کافی قوی شده اند و نیازمند زمان بیشتری برای مشاهده نتیجه این روش زیبایی است.

با درمان بوتاکس توسط یک متخصص پوست، از طریق سوزن به عضله های کناری فک یا عضلات زیر استخوان گونه، بوتاکس تزریق می شود و سپس در عرض چند دقیقه تا چند روز، آن عضلات را ضعیف و سپس فلج می کند. اندازه فک به مرور زمان کاهش می یابد. بوتاکس روشی موقتی است و نتایج آن 3 تا 6 ماه باقی می ماند. اگرچه با ادامه تزریق، عضله به مرور زمان به دلیل عدم استفاده، شروع به آتروفی می کند و فک باریک تر می ماند. این روش زیبایی باید حتماً توسط پزشکان متخصص و با تجربه انجام گیرد تا بهترین نتیجه را داشته باشد و کمترین آسیب به ناحیه وارد شود.

عکس زاویه سازی صورت

روش های جایگزین زاویه سازی صورت

کانتورینگ برای چندین سال یک اصطلاح آرایشی رایج بوده است. در صنعت زیبایی، کانتورینگ به طور کلی به تقویت ظاهر و شکل ویژگی های خاص صورت اشاره دارد. کانتورینگ معمولاً به استخوان‌های گونه اشاره دارد، اما می‌توان از آن برای برجسته کردن شقیقه‌ها، بینی، خط فک و حتی پیشانی نیز استفاده کرد. روش جایگزین زاویه سازی صورت استفاده از لوازم آرایشی و با تکنیک های گریم است.

کانتورینگ با آرایش معمولاً مستلزم استفاده از لوازم آرایشی تیره تر و روشن تر برای ایجاد ظاهر سایه و روشن است. در حالی که این روش می تواند یک روش عالی برای ایجاد ساختار استخوانی صورت باشد، استفاده از فیلر های پوستی برای زاویه سازی و شکل دادن به نواحی خاص صورت به شما این امکان را می دهد که کمتر به آرایش نیاز داشته باشید.

زاویه سازی صورت در نواحی مختلف صورت

زاویه سازی صورت در ناحیه گونه ها و شقیقه

قسمت میانی صورت مهمترین ناحیه برای کانتورینگ صورت است. به همین دلیل است که گونه‌ها و شقیقه‌ها به عنوان اجزای اصلی صورت شناخته می‌شوند؛ این قسمت های میانی ساختار اصلی صورت را تعیین می‌ کنند. فیلر های پوستی می ‌توانند با بازگرداندن حجم مناسب به گونه‌ها، قسمت پایینی صورت را لیفت کرده و ابروها و ناحیه چشم را مشخص تر و نمایان تر کنند. با بهبود گونه ها و شقیقه ها، می توانید ظاهر جوان خود را بازیابی کنید و ظاهر کل صورت را بهبود بخشید.

برای کانتورینگ گونه ها، از فیلرهای پوستی مانند Juvederm و Voluma و Restylane Lyft که مورد تایید FDA است، استفاده می شود تا جوان تر به نظر برسید. همچنین می توان از چربی برای این نواحی استفاده کرد. روش های کانتورینگ غیر جراحی می تواند تا دو سال باقی بماند. فیلر های پوستی که به صورت استراتژیک در وسط صورت قرار می گیرد، می تواند به لیفت کردن نواحی اطراف دهان و خط فک و همچنین تقویت استخوان گونه ها کمک کند. فیلر های پوستی یک راه عالی برای “لیفت کردن” گونه ها محسوب می شود.

فیلرهای پوستی برای کانتورینگ صورت نیز می تواند به بازگرداندن تعادل صورت کمک کند. فیلرها همچنین می توانند عدم تقارن را که می تواند ناشی از عوامل ژنتیکی یا محیطی (مانند نحوه خوابیدن ) باشد، اصلاح کند.

زاویه سازی صورت در ناحیه خط فک

فیلرهای پوستی توسط پزشکان متخصص برای افزایش حجم، تقارن و تغییر شکل خط فک استفاده می شود. همچنین برای ناحیه فک می توان از تزریق چربی که روش متداولی است، استفاده کرد. مشاوره قبل از زاویه سازی صورت، در مورد اهداف زیبایی شناختی و تنظیم یک برنامه درمانی، اولین گام برای انجام زاویه سازی صورت است. برای کاهش هر گونه ناراحتی، قبل از تزریق از یک بی حس کننده موضعی استفاده می شود. روش زاویه سازی صورت معمولاً کمتر از 20 دقیقه طول می کشد. پزشک متخصص با روشی استراتژیک و تکنیکی مناسب، فیلر، چربی و یا بوتاکس را به ناحیه های مورد هدف تزریق می کند.

جراحی زاویه سازی صورت

هزینه عمل زاویه سازی صورت

عمل زاویه سازی صورت یکی از عمل های زیبایی و جوانسازی است که با روش های مختلفی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، انجام می گیرد. روش های مختلف برای زاویه سازی صورت، قیمت ها و هزینه های متفاوتی دارند. بنابراین برای تعیین هزینه زاویه سازی صورت نیاز است که تکنیک مورد استفاده، مشخص شود. از سوی دیگر زاویه سازی صورت هزینه هایی مانند دستمزد جراح، هزینه جانبی کلینیک، هزینه های مراقبت های بعد از این روش، هزینه های فیلر، هزینه آماده سازی چربی و … است. هدف از انجام زاویه سازی صورت، زیبایی بیشتر صورت است. بنابراین هزینه های این روش تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت. زیرا بیمه های درمانی هزینه های مربوط به دارو و درمان را تقبل می کنند.

مزایای زاویه سازی صورت

از جمله مزایای زاویه سازی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود زوایای صورت
  • بهبود برجستگی ناحیه فک
  • بهبود برجستگی ناحیه چانه
  • بهبود برجستگی ناحیه گونه ها
  • بهبود برجستگی ناحیه شقیقه ها
  • بهبود محل قرارگیری ابروها و لیفت آن ها

معایب زاویه سازی صورت

همچون تمامی روش های جراحی و تزریقات، زاویه سازی فک هم می تواند عوارضی در پی داشته باشد که اگر توسط پزشکان متخصص و با تجربه انجام نگیرد، می تواند باعث بروز عوارض جانبی شود. در ادامه قصد داریم به عوارض و معایب زاویه سازی صورت اشاره کنیم. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که زاویه سازی صورت به روش های مختلفی انجام می گیرد و برخی عوارض مربوط به روش خاصی است که به آن اشاره می کنیم:

  • پس زدن فیلر تزریق شده برای زاویه سازی صورت در مواردی که از تزریق فیلر برای زاویه صورت، کمک گرفته می شود. در برخی موارد بدن فرد به ماده فیلر، حساسیت و آلرژی دارد و ممکن است آن را پس بزند.
  • جذب شدن چربی تزریق شده برای زاویه سازی صورت در مواردی که از تزریق چربی برای زاویه صورت کمک گرفته می شود. در برخی موارد پزشک از چربی کمتری در ناحیه استفاده می کند و این چربی ممکن است که جذب شود و باعث شود نتیجه تزریق اول تحت الشعاع قرار گیرد و نیاز به انجام ترمیم و تکرار روش تزریق چربی داشته باشد. تزریق چربی به فک اگر به درستی انجام شود، ماندگاری بالایی دارد.
  • احتمال بروز عفونت، خونریزی، تورم، کبودی، درد و … در ناحیه تحت تزریق
  • احتمال آسیب به اعصاب ناحیه تزریق
  • احتمال آسیب به رگ ها و شریان ها در ناحیه
  • احتمال جابه جایی فیلر یا چربی تزریق شده

تمامی این عوارض در صورتی که زاویه سازی توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد، به هیچ عنوان رخ نمی دهد و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست. اما در صورتی که ابهام یا نگرانی خاصی دارید و یا به بیماری زمینه ای خاصی مبتلا هستید، بهتر است که در جلسه مشاوره، تمامی این موارد را با پزشک خود مطرح کنید.

سوالات متداول درباره کانتورینگ یا زاویه سازی صورت

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Buttonتماس سریع