پارسیس کلینیک

تزریق چربی به دست
انتقال فیلر به دست

تزریق چربی به دست ها یکی از روش های عالی برای جوانسازی و زیباسازی دست ها محسوب می شود. ایجاد چین و چروک روی پوست دست، به دلیل کاهش حجم چربی در ناحیه دست ها رخ می دهد. ما در این مقاله قصد داریم به تمامی جوانب تزریق چربی به دست ها اشاره ای داشته باشیم تا تمام ابهامات شما درباره جوانسازی دست ها و تزریق چربی به دست از بین برود.

همان طور که می دانید دست ها هم مانند دیگر اعضای بدن و صورت با افزایش سن، دچار کاهش چربی می شوند و همین امر می تواند باعث لاغری و کاهش حجم و در نتیجه چین و چروک دست ها شود. به همین دلیل یکی از راه های مناسب برای بازگرداندن ظاهر جوان به دست ها، تزریق چربی به دست است.

روش های دیگری برای جوانسازی دست ها وجود دارد که علاوه بر تزریق چربی به دست ها، می توان به تزریق ژل های حاوی هیالورونیک اسید، تزریق بوتاکس، لیزرهای جوانسازی پوست و … اشاره کرد. از ایمن ترین راه ها برای جوانسازی دست ها که ماندگاری بیشتری هم دارد و خطرات و عوارض کمی دارد، تزریق چربی به دست ها است.

توضیحات اولیه درباره تزریق چربی به دست

دست ها با افزایش سن و سال و کاهش چربی بدن، دچار پیری و فرسودگی و چین و چروک و لاغری می شوند. با افزایش سن و سال، بافت نرم دست ها تغییر می کند. رگ ها و استخوان ها و بافت سخت دست ها نمایان می شود و پیری دست ها کاملاً خود را نشان می دهد.

بهترین راه حل برای جوان تر نشان دادن و زیبایی دست ها، تزریق چربی به دست ها است. اگر فرد سن کمی داشته باشد و صورت جوانی داشته باشد، اما دست ها پیر و فرسوده و لاغر باشند، سن را بالاتر نشان می دهد. به همین دلیل نیاز است که با روش های اصولی تزریق چربی به دست انجام گیرد تا سن فرد بیشتر از سن واقعی نشان داده نشود. با تزریق چربی به دست ها، کاهش حجم دست ها جبران می شود و رنگ پوست بهبود پیدا می کند. یکی از مهم ترین مزیت های تزریق چربی به دست ها، ماندگاری بالای این روش است که به جوانسازی دست ها برای سالیان متمادی کمک می کند.

نحوه انجام تزریق چربی به دست ها

قبل از تزریق چربی به دست، نیاز است که پرونده پزشکی فرد بررسی شود و اگر مشکلات و بیماری های زمینه ای دارد، مورد بررسی قرار داده شود. همچنین یک جلسه مشاوره قبل از تزریق چربی به دست لازم است که برگزار شود که در این جلسه خطرات احتمالی و نتیجه تزریق به بیمار گفته شود و بیمار بداند که با چه روشی مواجه است. در صورتی که بیمار داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ایبوپروفن، مکمل های گیاهی و … استفاده کند، می تواند خطر کبودی بعد از تزریق را بالا ببرد و حتی باعث خونریزی های مکرر از ناحیه شود. بنابراین لازم است که از مدت زمان مشخصی قبل از تزریق چربی به دست، مصرف این داروها قطع شود و داروهای جایگزین طبق دستور پزشک مصرف شود.

از سوی دیگر مراجعانی که سیگار و دخانیات مصرف می کنند، نیاز است که مدت زمان مشخصی قبل از تزریق، مصرف این داروها را قطع کنند. زیرا سیگار و دخانیات هم ریسک کبودی و خونریزی را بالا می برد. تزریق چربی به دست ها می تواند به رفع چین و چروک ناحیه کمک زیادی کند. بهترین بافت چربی از بدن خود فرد گرفته می شود.
سپس چربی گرفته شده تحت عملیات پاکسازی قرار می گیرد تا بتواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد. چربی گرفته شده باید از مقدار مورد نیاز بیشتر باشد تا بعد از جذب مقدار مشخصی چربی، باز هم شاهد چربی در محل باشیم.

با بی حسی موضعی سلول های چربی از نواحی مختلف بدن مانند ران ها، باسن، بازوها، شکم و … گرفته می شود و این عملیات با سرنگ انجام می گیرد. به این فراید لیپوساکشن گفته می شود. مدت زمان این مرحله 10 تا 15 دقیقه است. سپس چربی گرفته شده در فرایند پاکسازی و آماده سازی قرار می گیرد. طی مدت زمان نهایتاً 20 دقیقه تزریق چربی به ناحیه دست ها انجام می گیرد. چربی های تزریق شده به دست ها بعد از مدت زمان مشخصی در ناحیه پایدار می شوند و بخشی از چربی ها جذب می شوند.
عکس تزریق چربی به دست

کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به دست

افرادی که مشخصات، علائم و مشکلات زیر را داشته باشند، می توانند کاندیداهای مناسبی برای تزریق چربی به دست باشند:
–        مراجعانی که تمایل دارند دست های زیبا و جوان تر داشته باشند.
–        مراجعانی که تمایل دارند چین و چروک دست شان بهبود یابد.
–        مراجعانی که دست های لاغری دارند.
–        مراجعانی که استخوان ها و رگ های دست شان نمایان شده است.
–        مراجعانی که سن کمی دارند ولی دست هایشان پیر و فرسوده شده است.
–        مراجعانی که کک و مک روی دست های شان دارند.
–        مراجعانی که جراحت هایی روی دست ها مانند بریدگی، سوختگی، تو رفتگی و … دارند.
در صورتی که دست ها چربی به اندازه کافی نداشته باشند، فرد کاندیدای مناسبی برای این روش جوانسازی دست ها است.

کاندیداهای نامناسب برای تزریق چربی به دست

افرادی که مشخصات زیر را داشته باشند، کاندیداهای مناسبی برای این روش نیستند:
–        افرادی که درصد چربی خیلی پایینی دارند و در قسمت های مناسبی از بدن مانند شکم، ران ها و باسن چربی به اندازه کافی ندارند، نمی توانند کاندیدای مناسبی برای این روش باشند.
–        افرادی که سن پایینی دارند و یا هنوز به سن بلوغ نرسیده اند، کاندیدای مناسبی برای این جراحی نیستند.
–        افراد سیگاری و الکلی و افراد معتاد به دخانیات و سیگار نمی توانند کاندیدای مناسبی برای این جراحی باشند.
–        افرادی که بیماری های زمینه ای دارند نمی توانند کاندید مناسبی برای این جراحی باشند.

تزریق فیلر به دست ها

مراقبت ها و اقدامات قبل از تزریق چربی به دست

قبل از تزریق چربی به دست ها نیاز است که اقدامات مناسبی برای قبل از تزریق انجام گیرد تا بهترین نتیجه را از این روش مشاهده کرد. در ادامه به برخی از این اقدامات اشاره می کنیم:

  • حداقل یک ماه قبل از تزریق چربی، سیگار و دخانیات و نوشیدنی های الکلی به طور کامل قطع شود.
  • حداقل از دو هفته قبل از تزریق، مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، قرص های ضد التهابی غیر استروئیدی و داروهایی مانند ایبوپروفن قطع شوند.
  • حداقل دو ماه قبل از تزریق چربی به دست، از قرار گیری در معرض نور خورشید، حمام افتاب و سولاریوم پرهیز کنید.

عمل جوانسازی دست ها با تزریق چربی یک روش سرپایی است و نیازی به بیهوشی بیمار ندارد. اما در صورتی که نیاز باشد احتمال دارد که فرد یک شب در بیمارستان بستری شود. فرد نیاز دارد که در شب اول، یکی از دوستان یا اعضای خانواده در کنارش باشند.

عوارض تزریق چربی به دست ها

تزریق چربی به دست ها عوارض خاصی ندارد. اگر این روش تحت نظر یک پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد، خطرات و عوارض جانبی نخواهد داشت. افرادی که واکنش آلرژیک به تزریق میکروپولی دارند، به راحتی می توانند از تزریق چربی استفاده کنند. زیرا در این روش چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و در نتیجه هیچ ماده خارجی وارد بدن نمی شود و در نتیجه بدن هم واکنش نشان نمی دهد. اما از جمله عوارض جانبی که ممکن است در اثر تزریق چربی به دست ها رخ دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی از ناحیه برداشت چربی یا لیپوساکشن و تزریق چربی
  • تورم و کبودی در ناحیه برداشت چربی یا لیپوساکشن و تزریق چربی
  • قرمزی و حساس شدن نواحی تزریق

بعد از تزریق چربی به دست ها، نیاز است که از کمپرس یخ بر روی ناحیه استفاده شود تا کبودی و تورم تا حد ممکن کنترل شود. با فشار آوردن به ناحیه تحت تزریق، می توانید باعث تورم بیشتر ناحیه شوید. کبودی و تورم در ناحیه تزریق گزینه ای غیر قابل اجتناب است ولی موردی است که با گذشت زمان بهبود می یابد. نتیجه تزریق چربی به دست ها ماندگاری بالایی دارد. اما شاید در برخی افراد این تزریق چربی نتایج خوبی به همراه نداشته باشد.

اسکار و جای زخم ناشی از تزریق چربی به دست ها

تزریق چربی به دست ها زخم و اسکار خاصی روی ناحیه دست و حتی در ناحیه تزریق بر جای نمی گذارد. اما در ناحیه ای که چربی گرفته می شود، برش بسیار کوچکی ایجاد می شود که چربی ساکشن شود. به این ترتیب امکان دارد که اسکاری بسیار محو در ناحیه ایجاد شود. اما وسعت این اسکار بسیار کوچک است.
انتخاب پزشک باید با دقت بالایی انجام شود و نیاز است که برخی از نمونه کارهای تزریق چربی به دست که توسط پزشک انجام گرفته است، بررسی شوند. اسکارهای ناشی از لیپوساکشن اگر توسط پزشک بی تجربه ای انجام گیرد، می تواند بسیار بزرگ تر باشد و یا حتی در برخی موارد باعث ایجاد عفونت و در نتیجه جای زخم واضح تری باشد.

جوانسازی دست

تزریق چربی به انگشت های دست

تزریق چربی به دست ها می تواند در ناحیه پشت دست ها و یا انگشتان دست انجام گیرد. اگر این روش به درستی انجام گیرد، باید حجم مناسبی از چربی به همه انگشتان دست ها داده شود تا ظاهری طبیعی ایجاد شود. اما همان طور که می دانید، انگشتان دست بسیار ظریف هستند و تزریق در این نواحی باید با دقت و حساسیت بالایی انجام گیرد. به همین دلیل اگر با بالا رفتن سن و سال، قصد دارید تزریق چربی به دست انجام دهید، این نکته را به خاطر داشته باشید که تزریق را نزد یک پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید.

تزریق چربی به دست از جمله روش های پرطرفدار در بین خانم های مسن محسوب می شود که با پر کردن و حجم دادن به ناحیه دست و انگشت ها، می توان به زیبایی و جوانسازی دست ها کمک کرد. تزریق چربی به انگشتان، بخش مهمی از پروسه تزریق چربی به دست است که باید با دقت زیادی انجام می گیرد تا به هیچ عنوان دست ها و انگشتان دست، مصنوعی و غیر طبیعی به نظر نرسند. مقدار مناسبی از چربی باید به ناحیه انگشتان تزریق شود تا بتوان به ظاهر ایده آل رسید. تزریق چربی به انگشتان دست باید در زاویه مناسب انجام گیرد تا چربی در ناحیه ای از انگشتان تجمع نکند. افرادی که لاغر هستند و انگشتان دست بسیار لاغر و چروکی دارند، می توانند از تزریق چربی به دست ها و انگشتان بهره ببرند و ظاهر مناسبی به انگشتان دست خود بدهند و اعتماد به نفس آنها نیز افزایش پیدا کند.

بعد از تزریق چربی به دست دو تا سه هفته زمان می برد تا رنگ دستها و انگشت ها که به رنگ قرمز در آمده است، بهبود پیدا کند و رنگ طبیعی بگیرد. نتیجه این تزریق به مرور بهبود پیدا می کند و فرد می تواند بعد از حدود یک ماه، نتیجه تزریق چربی به دست های خود را مشاهده کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که تزریق چربی به دست ها، باید با حجم مناسبی انجام گیرد. زیرا درصدی از چربی تزریق شده جذب بدن می‌شود و در نتیجه نهایی تاثیر گذار است. از جمله روش های دیگر حجم دهی به دستان می توان به تزریق ژل نیز اشاره کرد ولی تزریق ژل می تواند عوارض مختلفی را داشته باشد. زیرا ممکن است که بدن افراد به ژل تزریق شده حساسیت داشته باشد و واکنش آلرژیک نشان دهد. استفاده از چربی بدن خود فرد به دلیل گرفتن بافت از بدن، به هیچ عنوان نمی تواند باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود. از دیگر روش هایی که برای جوانسازی به ناحیه دست می توان نام برد، تزریق بوتاکس است. در این روش حجمی به دست داده نمی شود ولی از چروک شدن دست ها تا حدی پیشگیری می شود.

مدت زمان انجام تزریق چربی به دست

بسیاری از مراجعان سوالی که دارند این است که عمل تزریق چربی به دست چه مدت زمان طول می کشد. تزریق چربی به دست با بی حسی موضعی انجام می گیرد. زمان گرفتن چربی لیپوساکشن از نواحی دیگر بدن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. سپس چربی باید تحت عملیات خاصی قرار گیرد و برای تزریق به ناحیه دست آماده سازی شود. این مدت زمان بسته به دستگاهی که پزشک استفاده می‌کند، می تواند متفاوت باشد. سپس حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا چربی گرفته شده به ناحیه دست تزریق شود. این روش تزریق، پیچیدگی خاصی ندارد اما باید با تبحر و حساسیت و ظرافت خاصی انجام گیرد تا بتواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

انتقال چربی به دست

ماندگاری تزریق چربی به دست

ماندگاری تزریق چربی به دست در افراد مختلف کاملا می‌تواند متفاوت باشد. چربی گرفته شده از بدن خود فرد است و چربی از بدن وی گرفته می شود. بنابراین رفتاری که بدن با دیگر چربی ها انجام می دهد، با این چربی تزریق شده هم انجام می دهد. تزریق چربی روشی نسبتاً دائمی محسوب می‌شود زیرا نتایج آن بعد از شش ماه، نسبتاً ثابت است. بعد از یک تا شش ماه می توانید نتیجه نهایی تزریق چربی به دست ها را مشاهده کنید و برای سالیان سال از  این نتیجه لذت ببرید.

مزایای تزریق چربی به دست

در ادامه قصد داریم به برخی از مزیت های تزریق چربی به دست اشاره داشته باشیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را برای جوانسازی ناحیه دست ها داشته باشید.

عدم ایجاد حساسیت: عدم حساسیت از مهمترین مزیت های تزریق چربی به دست است. عدم ایجاد حساسیت نکته بسیار مهمی در تزریق است. در این روش هیچ گونه حساسیتی برای بدن فرد ایجاد نمی‌شود. زیرا بافت تزریق شده کاملا از بدن خود فرد گرفته می شود و در نتیجه بدن آن را پس نمی زند و واکنش آلرژیک و حساسیت به آن نخواهد داشت.

بدون ایجاد عفونت و انتقال بیماری: از مزیت مهم دیگری که می توان برای تزریق چربی به دست نام برد، می توان به عدم ایجاد عفونت و انتقال انواع بیماری ها اشاره کرد. در این روش چربی گرفته شده از بدن خود فرد است و همین مسئله باعث می‌شود که احتمال انتقال بیماری های مختلف و انتقال باکتری و ویروس و در نتیجه ایجاد عفونت به صفر برسد.

ماندگاری بالای تزریق چربی به دست: ماندگاری بالای تزریق چربی از مزیت های مهم دیگر تزریق چربی است. می توان گفت ماندگاری بالای این روش و نتیجه بلند مدت آن تا سالیان سال ادامه پیدا می کند. بعد از بهبود ناحیه، شاهد از بین رفتن ورم و مشاهده نتیجه نهایی تزریق چربی به دستان می شوید. در این روش ظاهری بسیار طبیعی برای دست ها ایجاد می شود که تا مدت زمان طولانی ماندگار است.

عدم نیاز به تمدید تزریق چربی: به طور کل تزریق ژل بعد از مدت زمان مشخصی جذب بدن می شود و نیاز است که فرد دوباره تزریق ژل انجام دهد. اما با تزریق چربی به هیچ عنوان این مشکل وجود نخواهد داشت و ناحیه مورد نظر حالت بسیار نرم و لطیفی خواهد داشت و حجم غیر طبیعی در ناحیه ایجاد نمی شود. همچنین چربی توسط بدن تا حد مشخصی جذب می شود و چربی باقی مانده تا پایان عمر باقی می ماند. مگر اینکه فرد کاهش وزن های بسیار شدیدی را تجربه کند. روش تزریق چربی به دست ها، نیازی به تمدید ندارد.

هزینه پایین تر تزریق چربی به دست : ماده اصلی تزریق شده یعنی همان چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و در نتیجه هزینه این روش نسبت به سایر روش ها کمتر است. همچنین عدم نیاز به ترمیم تزریق چربی می تواند به کاهش هزینه تمام شده در سالیان سال منجر شود.

عوارض بسیار کم تزریق چربی: از مهمترین مزیت تزریق چربی می توان به عوارض بسیار کم این روش اشاره کرد. احتمال ایجاد عفونت در این روش بسیار کم است. همچنین درد بعد از تزریق چربی را می توان با مصرف مسکن ها و کمپرس یخ برطرف کرد.

بدون نیاز به بیهوشی: تزریق چربی بدون نیاز به بیهوشی انجام می گیرد. در این روش تنها با بی حسی موضعی می توان تزریق چربی را انجام داد.

هزینه تزریق چربی به دست ها

هزینه تزریق چربی به دست

در این روش به دلیل اینکه بافت اصلی تزریق شده، چربی از بدن خود فرد است، در نتیجه نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای مواد دیگر وجود ندارد. هزینه تمام شده تزریق چربی به دست و انگشتان شامل موارد مختلفی از جمله دستمزد پزشک، هزینه های جانبی کلینیک ها، هزینه های مربوط به کرم ها و لوسیون های بعد از تزریق چربی به دست و غیره است. به هیچ عنوان تزریق چربی به دست را در کلینیک های غیر معتبر انجام ندهید. زیرا می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود و ظاهر و نتیجه ایده آلی را ایجاد نکند. به دلیل هدف تزریق چربی به دست و ماهیت زیبایی این تزریق، هزینه های تزریق چربی به دست، مشمول بیمه نمی شود.

سوالات متداول درباره تزریق چربی به دست  

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Buttonتماس سریع