پارسیس کلینیک

تزریق چربی به سینه
تزریق چربی به پستان

در طی عمل تزریق چربی به سینه، جراحان زیبایی از لیپوساکشن و گرفتن چربی از نواحی دیگر استفاده می کنند و سپس چربی گرفته شده تحت عملیات خاصی قرار می گیرد و به ناحیه سینه ها انتقال داده می گردد. سلول های چربی باید ابتدا تصفیه شوند و سپس به سینه ها تزریق گردند و اندازه کاپ سینه افزایش پیدا می کند. بزرگ کردن سینه با تزریق چربی خطرات و عوارض کمتری نسبت به پروتز سینه دارد. همچنین ممکن است برای سفت کردن سینه هایی که افتادگی دارند، به صورت همزمان با تزریق چربی به سینه، لیفت سینه انجام گیرد.

در روش جراحی بزرگ کردن سینه با تزریق چربی از چربی بدن خود فرد برای بزرگ کردن سینه ها استفاده می کنند. جراحان سلول های چربی را از چندین ناحیه بدن ساکشن می کنند. سپس سلول های چربی را به سینه ها تزریق می کنند. با تزریق چربی سینه‌ها بزرگ ‌تر می‌شوند در حالی که قسمت‌هایی از بدن که سلول‌های چربی را از دست داده‌اند، کوچک‌تر می‌شوند.

بزرگ کردن سینه یک عمل جراحی زیبایی برای افزایش سایز و بهبود فرم سینه ها است. هدف از این نوع جراحی پلاستیک تغییر ظاهر سینه ها است.

انواع بزرگ کردن سینه

جراحی های بزرگ کردن سینه شامل پروتز سینه، تزریق چربی به سینه و … هستند که باید توسط فوق تخصص پستان انجام گیرند.

بزرگ کردن سینه ممکن است با روش های مختلفی از جمله موارد زیر انجام شود:

  • پروتز های پستان
  • تزریق چربی

تفاوت بین افزایش حجم سینه و ترمیم سینه چیست؟

بزرگ کردن سینه برای افرادی انجام می گیرند که سلامت بدنی مناسبی دارند و می خواهند ظاهر سینه های خود را بهبود بخشند. برای بزرگ کردن سینه می توانید از پروتز سینه یا تزریق چربی استفاده کنید. جراحی ترمیم سینه پس از جراحی سرطان سینه انجام می شود. پس از ماستکتومی یا برداشتن سینه، یک یا هر دو سینه را بازسازی می کنند. برای ترمیم سینه باید پروتز سینه استفاده شود.

آیا بزرگ کردن سینه با تزریق چربی ممکن است؟

انتخاب روش بزرگ کردن سینه یک تصمیم شخصی است. اگر می خواهید سینه های کمی بزرگتر داشته باشید اما نمی خواهید پروتز سینه داشته باشید، می توانید روش تزریق چربی به سینه را انتخاب کنید.

چه کسانی نباید عمل بزرگ کردن سینه با تزریق چربی انجام دهند؟

افرادی که چربی بدن کمی دارند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای انتقال چربی نباشند. پزشک باید بتواند سلول های چربی بیشتری را نسبت به نتیجه نهایی مورد دلخواه بیمار، تخلیه کند. این مورد به این دلیل است که برخی از سلول ها در طول فرآیند انتقال و تزریق چربی، از بین می روند. افرادی که چربی بدنشان کم است، ممکن است به پروتز سینه نیاز داشته باشند.

افرادی که افزایش وزن یا توده چربی زیادی دارند، نوسانات شدید وزن را تجربه می کنند یا سیگاری هستند، ممکن است کاندیدای خوبی برای این جراحی نباشند. در حالت ایده آل، شما باید از سلامتی خوبی برخوردار باشید. افراد غیر سیگاری و افرادی که وزن تقریبا ثابتی دارند، تزریق چربی به سینه می تواند گزینه خوبی برای آن ها باشد.

چه کسی عمل تزریق چربی به سینه را انجام می دهد؟

جراحان پلاستیک عمل تزریق چربی به سینه را انجام می دهند. جراحان پلاستیک باید عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران باشند و در زمینه انجام این جراحی تجربه کافی داشته باشند. همچنین این جراحی می تواند توسط جراح فوق تخصص سینه انجام گیرد. به هیچ عنوان تزریق چربی به سینه نباید توسط جراحان بی تجربه و کم تجربه انجام گیرد. در غیر این صورت می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
هزینه تزریق چربی به سینه

نحوه انجام جراحی تزریق چربی به سینه

بزرگ کردن سینه با انتقال چربی یک عمل سرپایی است. فرد همان روز جراحی می تواند مرخص شود و به خانه برود. در این موارد بیمار بیهوشی عمومی دریافت می کند تا در طول جراحی کاملاً خواب باشد و دردی احساس نکند. می توان این جراحی را با بی حسی موضعی و استفاده از آرام بخش ها هم انجام داد.

در طول روند جراحی تزریق چربی به سینه، پزشک مراحل زیر را انجام می دهد:

مرحله 1:

از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی و آرام بخش برای بیمار استفاده می شود.

مرحله 2:

از لیپوساکشن برای برداشت سلول های چربی از نواحی مشخص بدن استفاده می شود.

مرحله 3:

سلول های چربی را از طریق دستگاه سانتریفیوژ تصفیه می کند تا هرگونه ناخالصی از چربی های گرفته شده را از بین ببرد.

مرحله 4:

از سرنگ‌های مخصوص برای تزریق سلول‌های چربی خالص به زیر بافت داخل سینه‌ها استفاده می‌کند.

مرحله 5:

بیمار به اتاق ریکاوری انتقال داده می شود.

ماندگاری عمل بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

نتایج حاصل از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی مادام العمر است. مشاهده نتایج نهایی این تزریق ممکن است تا شش ماه طول بکشد. در طول این مدت، سلول های چربی در مکان های جدید خود مستقر می شوند و با رسیدن منابع خونی به سلول های چربی در ناحیه باقی می مانند. در غیر این صورت سلول های چربی از بین می روند. از آنجایی که برخی از سلول ها پس از تزریق از بین می روند، پزشکان سلول های چربی بیشتری را برای انتقال استفاده می کنند.

اکثر افرادی که تحت عمل تزریق چربی به سینه قرار می گیرند از نتایج آن راضی هستند. اگر از نتیجه این جراحی ناراضی هستید، پزشک ممکن است روش دیگری برای تزریق چربی توصیه کند.

قیمت تزریق چربی به سینه

عوارض تزریق چربی به سینه

خطرات و عوارض تزریق چربی به سینه هم همانند هر عمل جراحی دیگری، وجود دارد که لازم است قبل از اقدام برای این جراحی، با آن خطرات آشنا باشید. در ادامه به برخی از این عوارض اشاره می کنیم:

  • خونریزی و کبودی ناحیه تزریق چربی یا تخلیه چربی
  • مرگ سلول های چربی یا نکروز سلول های چربی تزریق شده یا حرکت سلول های چربی از سینه ها به قسمت های مختلف بدن
  • عفونت ناحیه تحت جراحی
  • ایجاد کیست های غیر سرطانی یا خوش خیم در پستان یا کلسیفیکاسیون پستان

مزایای تزریق چربی به سینه نسبت به پروتز سینه

بزرگ کردن سینه با انتقال چربی یک روش طبیعی برای افزایش حجم و اندازه سینه ها و بهبود فرم آن ها است. جراحان از لیپوساکشن برای گرفتن سلول های چربی از شکم، باسن، کمر، پاها یا بازوها استفاده می کنند. این نواحی از بدن قدری لاغرتر و کوچک تر می شوند.

پزشک سلول های چربی را به سینه ها تزریق می کند تا بزرگ تر شوند. از آنجا که سینه ها به طور طبیعی دارای بافت چربی هستند، افزودن چربی بیشتر به سینه ها ظاهر و احساس طبیعی را ایجاد می کند. بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز سینه از ایمپلنت های مصنوعی سیلیکونی یا سالین (آب نمک استریل) کمک می گیرد. جراح سینه پروتز ها را زیر پوست سینه قرار می دهد.

با استفاده از برخی از برندهای پروتز سینه، هر 10 تا 15 سال یکبار، نیاز به جراحی تعویض پروتز دارید. اما برخی از برند های پروتز سینه نیازی به تعویض ندارند. بررسی این مورد در جلسه مشاوره اهمیت زیادی دارد. اما با تزریق چربی نیازی به جراحی ترمیمی نیست.

ممکن است در برخی موارد چند هفته قبل از عمل پروتز سینه، نیاز به انبساط بافت سینه داشته باشید. یک بالون در زیر سینه ها کاشته می شود تا پوست روی سینه کشیده شود و بتواند ایمپلنت و افزایش اندازه ناشی از قرار دادن ایمپلنت سینه را تحمل کند و ظاهر بهتری داشته باشد. اما این مورد برای تزریق چربی به سینه مورد نیاز نیست.

در برخی موارد اگر این مورد انجام نگیرد، در معرض خطر سخت شدن یا پارگی ایمپلنت سینه هستید. در این صورت، برای برداشتن و جایگزینی ایمپلنت به جراحی نیاز خواهید داشت. در جراحی پروتز سینه خطرات زیادی همراه است که اگر جراح تجربه کافی نداشته باشد، می تواند برای مراجع دردسر ساز شود. همچنین خطر لخته شدن خون در پروتز سینه وجود دارد. در برخی موارد ممکن است مراجعان به لنفوم آناپلاستیک مرتبط با پروتز پستان مبتلا شوند. این سرطان نادر بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

تزریق چربی به سینه ها

معایب بزرگ کردن سینه با انتقال چربی

برخی از معایب بزرگ کردن سینه با انتقال چربی عبارتند از:
اندازه کوچکتر سینه: با تزریق چربی اندازه سینه را یک یا دو سایز می توان افزایش داد. اگر سینه های بزرگتر می خواهید، به پروتز سینه نیاز خواهید داشت.
افتادگی سینه ها: انتقال چربی سینه ها را بزرگتر می کند، اما سینه ها ممکن است بعد از عمل و گذشت مدت زمان مشخصی، آویزان شوند. برای داشتن سینه هایی سفت و محکم و لیفت شده، به لیفت سینه نیاز خواهید داشت.
جراحی ترمیمی سینه: ممکن است برای رسیدن به نتایج مورد نظر و دلخواه خود، به چندین بار تزریق چربی نیاز داشته باشید.

دوران نقاهت بعد از تزریق چربی به سینه

بهبودی پس از عمل تزریق چربی به سینه چگونه است؟ پزشک یک باند الاستیک را دور سینه ها می‌پیچد و یک سوتین مخصوص برای بعد از جراحی به بیمار تجویز می کند. به این ترتیب سلول های چربی در جای خود محکم می شوند. باید برای یک هفته از محل کار مرخصی بگیرید و سایر فعالیت های بدنی و ورزش های سنگین را به تعویق بیندازید.
ممکن است تا سه هفته در سینه ها و نواحی لیپوساکشن شده درد، کبودی، تورم و ناراحتی داشته باشید. تورم ممکن است تا شش ماه هم ادامه داشته باشد. اما تمام این موارد طبیعی هستند. انجام اقدامات زیر می توانند بهبودی شما را سرعت ببخشند:
·        به پشت بخوابید تا فشاری بر سینه هایتان وارد نشود.
·        آنتی بیوتیک ها و مسکن ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
·        لباس های گشاد بپوشید تا سینه هایتان فشرده نشود.
·        ورزش کردن را به تعویق بیندازید.
·        از سیگار و دخانیات و نوشیدنی های الکلی برای حداقل 1 ماه بعد از جراحی پرهیز کنید.

علائم خطر بعد از تزریق چربی به سینه

چه زمانی باید با دکتر تماس گرفت؟ اگر علائم زیر را تجربه کردید، باید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • خونریزی زیاد، تورم یا کبودی
  • تهوع و استفراغ
  • درد شدید
  • علائم عفونت مانند ترشحات زرد رنگ یا تب
انتقال چربی به سینه

تزریق چربی به سینه و خطر سرطان سینه

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد. ماموگرافی پس از تزریق چربی به سینه برای اکثر افراد به خوبی جواب می دهد. سینه ها دارای بافت چربی هستند. بافت چربی در ماموگرافی تیره به نظر می رسد. تومورها در برابر این بافت تیره سفید به نظر می رسند. حتی زمانی که در تزریق چربی به سینه ها، چربی بیشتری به سینه‌های شما اضافه شود، تومورها همچنان به راحتی قابل شناسایی هستند.

اما بزرگ کردن سینه با تزریق چربی می تواند باعث میکروکلسیفیکاسیون شود. این رسوبات کلسیم مانند لکه های کوچک سفید در ماموگرافی به نظر می رسند. اکثر میکروکلسیفیکاسیون ها نشان دهنده سرطان نیستند. اما گاهی اوقات میکروکلسیفیکاسیون ها به دلیل نوعی سرطان سینه به نام کارسینوم مجرای درجا (DCIS) در سینه ایجاد می شود. برای تشخیص سرطان، جراح ممکن است آزمایش‌های بیشتری مانند سونوگرافی سینه، MRI یا بیوپسی سوزنی را توصیه کند.

کلام آخر

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی یک عمل زیبایی برای بزرگ کردن سینه ها است. جراحان از لیپوساکشن برای برداشت سلول های چربی از شکم، باسن، ران، کمر یا بازوها استفاده می کنند. پس از آن، این نواحی لاغر تر به نظر می رسند. پزشک سلول های چربی را به سینه ها تزریق می کنند تا منابع خون رسانی را در ناحیه پیدا کنند. روش تزریق چربی نسبت به پروتز سینه خطرات کمتری دارد. با این حال، فقط کمی سینه ها را بزرگ می کند و آنها را سفت نمی کند. برای لیفت سینه، شما نیاز به جراحی لیفت سینه یا پروتز سینه دارید.

تزریق چربی به سینه

سوالات متداول درباره تزریق چربی به سینه

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Buttonتماس سریع