پارسیس کلینیک

تزریق چربی به ژنیتال
تزریق چربی به واژن

از جمله جراحی های زیبایی در ناحیه تناسلی که توسط متخصصان زنان و جراحان پلاستیک انجام می گیرد، می توان به تزریق چربی به ناحیه ژنیتال اشاره کرد و این روش برای زیبایی و جوانسازی ناحیه واژن انجام می گیرد. تزریق چربی می تواند روی لابیا ماژور ، لابیا مینور، نقطه جی و واژن انجام گیرد. تزریق چربی یک پروسه بسیار ساده اما در عین حال دارای پیچیدگی هایی دارد که نیاز است پزشکی که این تزریق را انجام می‌دهد، تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. قبل از تزریق چربی نیاز است که دستگاه‌های لیپوساکشن، چربی را از نواحی مختلف بدن فرد، بگیرند و سپس چربی باید آماده سازی شود و در ناحیه ژنیتال واژن و لابیا ماژور و مینور و نقطه جی تزریق شود.

از جمله کاربردهای تزریق چربی به ژنیتال می توان به رفع خشکی واژن، رفع آتروفی واژن، سفت کردن و محکم کردن ناحیه واژینال و برخی مشکلات مربوط به دوران یائسگی اشاره کرد. همچنین برای تزریق چربی نیاز است که فرد میزان چربی مناسبی در نواحی مشخصی از بدن مانند شکم، ران ها، باسن و غیره داشته باشد. در صورتی که فرد بیش از حد لاغر باشد و درصد چربی پایینی داشته باشد، امکان انجام این روش وجود ندارد.

کاربرد تزریق چربی برای ناحیه ژنیتال

از مهم ترین کاربرد های تزریق چربی در ناحیه ژنیتال می توان به تغییر شکل و اندازه لابیا ماژور و مینور و بهبود تنگی واژن اشاره کرد. بسیاری از افراد با کاهش و افزایش وزن های پی در پی و افتادگی و شلی لابیا ماژور و مینور ، با گذشت زمان می تواند بر حجم چربی های ناحیه لابیا ماژور و مینور تاثیر منفی بگذارد. همچنین برخی افراد از ظاهر ناحیه ژنیتال خود راضی نیستند و نیاز دارند که با تزریق چربی به این نواحی به جوان سازی و بهبود ظاهر آن کمک کند. از سوی دیگر با افزایش سن میزان درصد چربی در ناحیه ژنیتال کاهش پیدا می‌کند و لابیا ها و واژن دچار آتروفی و لاغری می شوند. نیاز است برای جوانسازی ناحیه از تزریق چربی بهره برد.

همچنین در دوران یائسگی به دلیل کاهش سطح هورمون‌های زنانه مانند استروژن، ناحیه واژن تغییراتی را تجربه می کند و فردی که در حال یائسه شدن است، مشکلاتی نظیر خشکی ناحیه واژینال و آتروفی یا لاغر شدن واژن را تجربه می کند. یائسگی می تواند به بروز حساسیت‌هایی در ناحیه واژن منجر شود و رابطه جنسی را با درد و خونریزی همراه کند. افراد با وجود این مشکلات می‌توانند مشکلات دیگری از جمله بی اختیاری ادرار و تکرر ادرار را نیز تجربه کنند. با تزریق چربی به ناحیه واژن می توان به تنگ کردن واژن کمک کرد. همچنین تزریق چربی به نقطه جی هم می تواند در پروسه تزریق چربی به ژنیتال انجام می‌گیرد که به ارگاسم بهتر و تحریک جنسی خانم ها کمک می کند.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی به واژن

روش تزریق چربی به ناحیه ژنیتال یا واژن برای برخی افراد می تواند بهترین گزینه باشد، در حالی که برای برخی افراد نمی تواند گزینه مناسبی باشد و نیاز است که از روش های دیگری به جز تزریق چربی استفاده کنند. بهترین کاندیدا برای تزریق چربی افرادی هستند که ناحیه ژنیتال آنها چربی قابل توجهی ندارد و ناحیه دچار پیری و چین و چروک و افتادگی شده است و این مورد به دلیل از دست رفتن چربی طبیعی بدن است. معمولا با افزایش اضطراب در دوران یائسگی و یا به دلیل زایمان های طبیعی و کاهش و افزایش وزن های متناوب، می توان شاهد این عوارض بود. این افراد کاندیداهای بسیار مناسبی برای تزریق چربی به واژن هستند. همچنین افرادی که در دوران یائسگی به سر می‌ برند و سطح هورمون استروژن در بدن آنها کاهش یافته است و در ناحیه واژن دچار کمبود چربی شده اند، می توانند گزینه مناسبی برای تزریق چربی ناحیه واژن باشند. مهمترین مشکل برای مراجعه بانوان برای تزریق چربی آتروفی واژن است که روی کیفیت واژن تاثیر منفی می گذارد. این مورد می تواند مشکلاتی از جمله خارش، سوزش، درد هنگام روابط جنسی، خونریزی هنگام رابطه جنسی و غیره را موجب شود. از کاربردهای تزریق چربی به واژن می توان به بهبود کیفیت روابط جنسی و از بین بردن مشکلات ارگاسم در بانوان اشاره کرد.
تزریق چربی به واژن برای افرادی که دیگر در سنین باروری نیستند، مناسب است. برای بانوانی که قصد دارند در آینده بارداری داشته باشند، به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست و بهتر است تزریق چربی بعد از آخرین زایمان انجام گیرد. از سوی دیگر تزریق چربی ناحیه واژن در خانم هایی انجام می گیرد که درصد چربی مناسبی در دیگر نواحی بدن خود مانند ران ها، باسن، شکم و بازو ها دارند. زیرا در این روش نیاز است که مقدار چربی مناسبی از دیگر نواحی بدن گرفته شود و به ناحیه ژنیتال، واژن و لابیاها تزریق شود. بنابراین افرادی که میزان چربی مناسبی در این نواحی ندارند، نمی توانند گزینه مناسبی برای این نوع تزریق و جوانسازی باشند.

عکس تزریق چربی به واژن

نحوه تزریق چربی به واژن

حال که با دلایل انجام تزریق چربی به واژن آشنا شدیم، بهتر است که درباره نحوه انجام تزریق چربی ژنیتال صحبت کنیم. در ابتدا نیاز است بدانید که در این روش تزریق چربی تنها با چربی های بدن خود فرد انجام می گیرد و نیاز است که مقادیر مناسبی از چربی از دیگر نواحی بدن که چربی بیشتری دارند، مانند رانها، شکم، بازوها و غیره گرفته شود. چربی گرفته شده باید در محیط استریل قرار گیرد. سپس این چربی وارد مرحله آماده سازی می شود و تزریق به ناحیه ژنیتال انجام می گیرد. در ادامه قصد داریم به تک تک مراحل این روش با دقت بپردازیم:

مرحله 1:


این روش بدون بیهوشی بیمار انجام می گیرد و فرد در تمام پروسه تزریق چربی هوشیار است. تنها در برخی موارد نیاز است که از آرام بخش و بی حسی موضعی برای فرد استفاده شود.

مرحله 2:

از نواحی مختلفی از بدن که مقادیر چربی بیشتری دارند به روش لیپوساکشن چربی گرفته می شود. این چربی باید در محیطی کاملا استریل قرار داشته باشد.

مرحله 3:

پس از اینکه چربی از بدن فرد گرفته شد، نیاز است که چربی آماده سازی شود و عملیات روی این چربی انجام گیرد تا بتواند بهترین عملکرد را بعد از تزریق داشته باشد. این چربی باید کاملاً استریل باشد و ناحیه ای که چربی گرفته می شود، کاملاً ضدعفونی شده باشد. نواحی که چربی به روش لیپوساکشن گرفته می شود، بی حسی موضعی دریافت می کند و بنابراین فرد هیچگونه دردی را احساس نمی کند. برای استخراج چربی نیاز است که سلول‌های چربی شکسته شود و از لوله باریکی به نام کانولا بیرون کشیده شود. سلول های چربی دارای ناخالصی هایی مانند خون هستند که نیاز است دستگاه سانتریفیوژ این مواد ناخالص را از چربی ها جدا کند و چربی به صورت خالص وجود داشته باشد.

مرحله 4:

چربی در این مرحله قابل استفاده است و می‌تواند در نواحی مشخصی از ناحیه ژنیتال با سرنگ ریزی تزریق شود. این مرحله نیازمند تجربه و تبحر بالای پزشک است، زیرا نیاز است که این روش با دقت زیادی انجام گیرد و ناحیه عدم تقارن نداشته باشد و از سوی دیگر بهداشت ناحیه رعایت شود تا باعث عفونت و غیره نشود.  

جراحی های همزمان با تزریق چربی به ژنیتال

پزشکی که تزریق چربی به ژنیتال انجام می دهد، می تواند از دیگر جراحی ها مانند لابیاپلاستی، واژینوپلاستی، سفید کردن واژن، تزریق ژل به ژنیتال و غیره هم استفاده کند. همچنین پزشکان می‌توانند عمل تنگ کردن واژن را هم قبل از تزریق چربی انجام دهند. اما این جراحی ها باید قبل از تزریق چربی به ناحیه واژن انجام گیرند. نمی توان این جراحی ها را همزمان با تزریق چربی به ژنیتال انجام داد. پزشک بعد از بررسی و معاینه بیمار، بهترین روش را برای وی در نظر می گیرد. در اغلب موارد نیاز است که تزریق چربی بعد از جراحی های پلاستیک و تنگ کردن واژن انجام گیرد و نیاز است که ناحیه کاملا بهبود یافته و ترمیم شود.

انتقال چربی به واژن

مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل به ناحیه ژنیتال  

تزریق چربی یا تزریق ژل؟ کدام گزینه برای بیمار بهتر است؟ نیاز است که بهترین گزینه توسط پزشک تشخیص داده شود. آناتومی و شکل و همچنین نتیجه مورد دلخواه بیمار توسط پزشک بررسی می‌شود و بهترین روش برای بهبود ناحیه ژنیتال انتخاب می شود که به افزایش حجم، زیبایی، جوانسازی و بهبود مشکلات ناحیه کمک شود. برخی بیماران به دلیل کوچکی بیش از حد لابیا ها، نیاز دارند که از روش های جایگزین تزریق چربی استفاده کنند و امکان دارد که با تزریق چربی حتی نتیجه معکوسی را مشاهده کنند و زیبایی و جوانسازی ناحیه ایجاد نگردد. برای برخی افراد تزریق ژل گزینه بهتری است. همچنین خانم هایی که یائسه هستند بهتر است که تحت معاینه درستی قرار گیرند و اندازه لابیا ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که تزریق چربی برای آنها مناسب است، می تواند انجام گیرد. خانم هایی که تجربه زایمان های متعدد را داشتند، نمی توانند با تزریق ژل نتیجه مناسبی را مشاهده کنند و نیاز است که به ناحیه ژنیتال، چربی تزریق شود. زیرا لابیای ماژور دچار آتروفی شدیدی شده است و نیاز است که به ناحیه تزریق چربی به مقادیر مناسب انجام گیرد تا ترمیم به درستی صورت گیرد.

انواع تزریق چربی به ژنیتال

تزریق چربی به لابیا ماژور

زایمان های متعدد، کاهش وزن های بسیار شدید و تغییرات هورمونی می تواند باعث افتادگی شدید لابیا مینور شود. همچنین می‌تواند باعث بیرون زدگی لابیا های مینور از ناحیه لابیا ماژور شود. برای جوانسازی ناحیه، از تزریق چربی استفاده می شود و دیگر مشکلات ناحیه ژنیتال از جمله افتادگی و شلی و آتروفی آنها درمان می شود. یکی از مهمترین کاربردهای تزریق چربی قرینه کردن لابیاها است. تزریق چربی به لابیا مینور ها باید با دقت و ظرافت و مهارت بالایی انجام گیرد تا باعث آسیب رسیدن به عصب های ناحیه و همچنین مشکلاتی در ارگاسم نشود. از سوی دیگر باید تزریق چربی به بهبود ارگاسم و لذت جنسی کمک کند.

تزریق چربی به لابیا مینور

زایمان های متعدد، کاهش وزن های بسیار شدید و تغییرات هورمونی می تواند باعث افتادگی شدید لابیا مینور شود. همچنین می‌تواند باعث بیرون زدگی لابیا های مینور از ناحیه لابیا ماژور شود. برای جوانسازی ناحیه، از تزریق چربی استفاده می شود و دیگر مشکلات ناحیه ژنیتال از جمله افتادگی و شلی و آتروفی آنها درمان می شود. یکی از مهمترین کاربردهای تزریق چربی قرینه کردن لابیاها است. تزریق چربی به لابیا مینور ها باید با دقت و ظرافت و مهارت بالایی انجام گیرد تا باعث آسیب رسیدن به عصب های ناحیه و همچنین مشکلاتی در ارگاسم نشود. از سوی دیگر باید تزریق چربی به بهبود ارگاسم و لذت جنسی کمک کند.

تنگ کردن واژن با تزریق چربی

یکی از مهم ترین کاربرد های تزریق چربی به واژن تنگ کردن واژن است. پس از زایمان طبیعی، گشاد شدن واژن می‌تواند به شلی واژن منجر شود. چربی می تواند به تنگ کردن ناحیه کمک کند و همچنین به بهبود روابط جنسی و ارگاسم در بانوان کمک کند. عوامل مختلف مانند یائسگی، افزایش سن و کاهش وزن های پی در پی و شدید همگی می‌توانند باعث شل شدن و گشاد شدن واژن شوند. تزریق چربی به واژن می تواند تمام این مشکلات را حل کند و به درمان آتروفی واژن با تزریق چربی بعد از دوران یائسگی کمک کند. تزریق چربی به بهبود علائم ناشی از آتروفی واژن مانند سوزش، خارش، خشکی، درد و خونریزی در رابطه جنسی، درد هنگام ادرار کردن، تکرر ادرار و … کمک می کند. تمام این علائم به دلیل آتروفی واژن اتفاق می افتد و در پی کاهش سطح هورمون استروژن در بدن و در نتیجه نازک شدن دیواره واژن رخ می دهد. به مرور زمان با کاهش سطح هورمون استروژن خاصیت ارتجاعی واژن به شدت کاهش پیدا می کند. برای درمان این مشکل می توان با تزریق چربی به ناحیه واژن به ضخیم کردن دیواره های واژن و همچنین درمان مشکلات ناحیه ژنیتال کمک کرد. جوانسازی واژن به روش های مختلفی می تواند انجام می گیرد ولی در تزریق چربی از روش های بسیار موثر برای جوانسازی است.

هزینه تزریق چربی به ژنیتال

تزریق چربی به نقطه جی

در اثر زایمان های متعدد و تغییرات هورمونی، تحریک پذیری نقطه جی به مرور کاهش پیدا می کند. نقطه جی از موارد مهمی است که به ارگاسم زنان کمک می کند. همچنین نقطه جی در داخل واژن می تواند به عنوان یکی از بهترین مسکن های طبیعی در بدن زنان حین زایمان عمل کند. برخی معتقدند که این نقطه وجود ندارد اما خانم هایی که در ارگاسم شدن مشکل دارند، بعد از تشخیص معاینه ناحیه واژینال می تواند نقطه جی خود را با تزریق چربی یا ژل تقویت کنند. تزریق چربی به نقطه جی می‌تواند به افزایش لذت جنسی هنگام رابطه جنسی و کاهش درد منجر شود. نقطه جی با تزریق چربی بزرگتر می شود و می تواند به بهبود و کیفیت روابط جنسی منجر شود.

زیبایی و جوانسازی ناحیه ژنیتال

تزریق چربی به جوانسازی و زیبایی ناحیه ژنیتال کمک می کند. بعد از ۳۰ سالگی ناحیه واژینال دچار تغییراتی می‌شود. اگر زایمان طبیعی و کاهش وزن شدید را تجربه کند، این مشکل شدیدتر می‌شود. با افزایش سن، پوست ناحیه واژن به شادابی قبل نیست و به مرور زمان دچار شلی، افتادگی، لاغری و چروک شدن می کند. تزریق چربی ناحیه می‌تواند به جوانسازی ناحیه ژنیتال کمک کند و تزریق چربی به بافت ناحیه می تواند باعث شادابی و زیبایی ژنیتال شود. با این تزریق به خوبی می توان باعث زیبایی و جوانسازی ناحیه واژن شد. از نواحی حساس بدن خانم ها می توان به ناحیه ژنیتال اشاره کرد که خانم ها روی آن بسیار حساس هستند. از دیگر نواحی حساس در ناحیه ژنیتال می‌توان به لابیاها اشاره کرد که می تواند اعتماد به نفس زنان در رابطه جنسی را بالا ببرد. لابیا های لاغر، نامتقارن، افتاده و چروکیده می توانند بر کیفیت روابط جنسی فرد تاثیر گذار باشد. بنابراین یکی از کاربردهای اصلی تزریق چربی، زیبایی و جوانسازی ناحیه ژنیتال است و می‌تواند مشکلات مختلف ناحیه را برطرف کند. از مشکلات غیر مربوط به زیبایی می توان به رفع آتروفی واژن و رفع خارش و سوزش و تکرر ادرار، بی اختیاری ادرار و درد و خونریزی در رابطه جنسی اشاره کرد.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به ژنیتال

قبل از تزریق چربی به ناحیه ژنیتال واژن نیاز است که مراقبت های زیر انجام گیرد، تا ریسک بروز عوارض جانبی کاهش یابد:

  • قبل از انجام تزریق چربی به واژن نیاز است که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن و ویتامین ای قطع شود. این داروها می‌تواند ریسک بروز کبودی و خونریزی را به شدت افزایش دهد.
  • افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، نیاز است که این موارد را به پزشک خود اطلاع دهند.
  • قبل از تزریق چربی نیاز است که برخی مواد غذایی مصرف نشود.
  • تزریق چربی ناحیه ژنیتال باید در محیطی کاملا استریل انجام گیرد که به هیچ عنوان باعث بروز عفونت در ناحیه نشود.
  • ناحیه مورد نظر باید کاملا تمیز باشد. قبل از تزریق نیاز است که ناحیه ای که چربی گرفته می شود و ناحیه که تزریق انجام می شود به خوبی اصلاح شود تا هیچ مویی نداشته باشد.
  • قبل از تزریق چربی به واژن به مدت دو هفته نیاز است که مصرف نوشیدنی‌های الکلی، سیگار و دخانیات به طور کامل قطع شود.
تزریق چربی به ژنیتال

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن

بعد از تزریق چربی به واژن نیاز است که تا مدت زمان مشخصی مراقبت از ناحیه تزریق انجام می گیرد تا نتیجه تزریق چربی به واژن تحت تاثیر قرار نگیرد. در ادامه به برخی از این مراقبت ها اشاره می کنیم:

  • بعد از تزریق چربی به واژن نیاز است از آنتی‌بیوتیک‌های مشخصی که پزشک تجویز می کند، در زمان های مناسب استفاده شود. مصرف آنتی بیوتیک ها باید منظم باشد تا از عفونت در ناحیه پیشگیری شود.
  • بعد از جراحی به مدت یک ماه نیاز است که از مصرف دخانیات، سیگار و نوشیدنی های الکلی به شدت اجتناب شود.
  • بعد از تزریق چربی به ناحیه ژنیتال تا مدت زمانی که پزشک توصیه می‌کند، نباید ناحیه تحت فشار قرار گیرد و از انجام ورزش های سنگین و همچنین روابط جنسی باید تا یک ماه و نیم بعد از تزریق چربی خودداری شود. زیرا به راحتی می تواند به ناحیه تزریق آسیب برساند.
  • تا ده روز بعد از تزریق چربی به واژن به هیچ عنوان نباید آب داغ به ناحیه تزریق بخورد.
  • بعد از تزریق چربی به ناحیه واژن شاهد تورم و کبودی هستیم که برای کاهش تورم نیاز است از کمپرس یخ استفاده شود.
  • نیاز است که برخی مواد غذایی قبل و بعد از تزریق چربی به واژن قطع شود. همچنین بعد از تزریق چربی به واژن در صورت نیاز می توان از مسکن های تجویزی پزشک استفاده کرد.
  • در صورت مشاهده تورم بیش از حد، داغی ناحیه، بو و خروج مایع از ناحیه تزریق نیاز است که مورد را به پزشک اطلاع دهید.

مزایای تزریق چربی به ناحیه ژنیتال

در ادامه قصد داریم به مزایای تزریق چربی به ناحیه ژنیتال اشاره ای داشته باشیم. از مزیت های اصلی این روش می‌توان به نتیجه گیری سریع آن اشاره کرد. همچنین در ناحیه به هیچ عنوان آثاری از جمله اسکار و بخیه ایجاد نمی شود که زیبایی ناحیه را تحت الشعاع قرار دهد. دوران نقاهت بعد از تزریق چربی به واژن بسیار کوتاه است و فرد می تواند سریعاً به انجام کارهای روزمره خود برگردد. همچنین نیازی به مرخصی گرفتن و بستری فرد در بیمارستان نیست. در صورتی که نتیجه ای که بیمار انتظار دارد مشاهده نکند، می‌تواند برای ترمیم تزریق چربی مراجعه کند. تزریق چربی به ناحیه ژنیتال بدون بیهوشی انجام می گیرد که مزیت دیگر این روش است. از مزیت های اصلی این روش ماندگاری بالای آن است. ماده مورد استفاده برای تزریق از بدن خود فرد گرفته می‌شود و بنابراین به هیچ عنوان به چربی تزریقی واکنش نشان نمی دهد و نیازی به نگرانی در رابطه با تقلبی بودن ماده تزریقی وجود ندارد. هزینه تزریق چربی به واژن نسبت به دیگر روش ها مناسب تر است. از دیگر مزیت های تزریق چربی به ناحیه ژنیتال می توان به از بین بردن چربی در نواحی مختلف بدن که چربی گرفته می‌شود، اشاره کرد.

هزینه تزریق چربی به ژنیتال

تزریق چربی به ژنیتال یکی از روش های با قیمت مناسب برای جوانسازی ناحیه واِژن و ژنیتال و لابیاها است. این روش هزینه هایی شامل دستمزد جراح، هزینه های کلینیک، هزینه های کرم ها و پمادهای بعد از تزریق، هزینه مربوط به آماده سازی چربی و … دارد که در جلسه مشاوره، تمامی این هزینه ها به بیمار گفته می شود.
قیمت تزریق چربی به ژنیتال

سوالات متداول درباره تزریق چربی به واژن

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Buttonتماس سریع