پارسیس کلینیک

لیزر موهای زائد
دستگاه های لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از روش های علمی برای از بین بردن ریشه موهای زائد است که با پرتوهای لیزر و نور با طول موج مشخص به از بین بردن موهای زائد کمک می کند. روش لیزر موهای زائد یکی از موثرترین روش های از بین بردن موهای زائد است که ماندگاری خوبی دارد. در روش لیزر موهای زائد، نوری از دستگاه لیزر ساطع می شود که توسط رنگدانه های موها، جذب شده و به ریشه مو می رسد. انرژی نور به گرما تبدیل می شود و به فولیکول های مو آسیب وارد می کند. همین آسیب می تواند به از بین بردن همیشگی ریشه مو و یا ضعیف تر شدن آن منجر شود.

گرچه لیزر موهای زائد به طور موثر، رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود و با یک جلسه، درمان کامل نمی شود. چندین جلسه درمان لیزر موهای زائد برای حذف دائمی موهای زائد مورد نیاز است و همچنین ممکن است به جلسات یادآور نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر تر است، اما در کل لیزر موهای زائد را می توان با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد و نتیجه فوق العاده ای گرفت.

دلیل انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای کاهش موهای زائد انجام می شود. نواحی متداول جهت رفع موهای زائد شامل پاها، زیر بغل، لب بالایی، چانه و خط بیکینی است. با این حال، درمان موهای ناخواسته تقریباً در هر ناحیه ای به جز پلک یا ناحیه اطراف چشم ها، امکان پذیر است. پوست دارای تتو و خالکوبی نیز نباید تحت درمان لیزر قرار گیرد.

رنگ مو و نوع پوست در درصد موفقیت لیزر موهای زائد تاثیر دارد. مورد مهم برای لیزر موهای زائد این است که رنگدانه موها، باید نور را جذب کند. اشعه لیزر باید تنها به فولیکول مو آسیب برساند و در عین حال از آسیب به پوست جلوگیری کند. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست – موهای تیره و پوست روشن – بهترین نتایج را به همراه دارد.

خطر آسیب به پوست هنگام لیزر زمانی افزایش می یابد که تضاد کمی بین رنگ مو و پوست وجود داشته باشد. اما در سال های اخیر و با پیشرفت در فناوری لیزر، دستگاه های جدید لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست تیره تری دارند تولید شده است. لیزر موهای زائد برای رنگ‌ پوست هایی که نور را جذب نمی ‌کنند بی خطر تر است: برای مثال رنگ پوست های خاکستری، قرمز، گندمی روشن و سفید. اما این دستگاه ها برای موهای روشن هم تاثیر خاصی ندارد. با این حال، گزینه های لیزر درمانی برای موهای رنگ روشن همچنان در حال افزایش است و شاهد تولید و بهره برداری از دستگاه های جدید لیزر هستیم. برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر مناسب با شرایط پوست و موی شما، بهتر است که به یک کلینیک معتبر لیزر موهای زائد مراجعه کنید تا بهترین روش درمانی برای شما در نظر گرفته شود.

خطرات لیزر موهای زائد

عوارض جانبی لیزر موهای زائد بستگی به نوع پوست، رنگ مو، فواصل بین جلسات درمانی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از جلسات درمان دارد. شایع ترین عوارض جانبی و خطرات لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تحریک پذیری پوست: حساسیت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد طبیعی است. هر گونه عوارض جانبی از جمله تحریک پذیری پوست، معمولا در عرض چند ساعت بعد از لیزر از بین می رود.
  • تغییر رنگدانه های پوست و تیرگی یا روشنی: لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقتی یا دائمی باشند. روشن شدن پوست در افرادی رخ می دهد که قبل یا بعد از جلسه درمانی لیزر، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی کنند و اغلب کسانی را که پوست تیره تری دارند، تحت تاثیر قرار می دهد.
  • به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر عبارتند از سفید شدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر.
  • لیزر موهای زائد برای پلک ها، ابروها یا نواحی اطراف چشم ها، به دلیل احتمال آسیب به بینایی چشم، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

از دیگر عوارض نادر لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاول
  • سوزش ناحیه
  • شیوع تبخال
  • هایپرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست
  • هیپوپیگمانتاسیون یا روشن شدن پوست
  • عفونت در ناحیه تحت درمان
  • زخم پوست ناحیه تحت درمان

تمامی این عوارض اگر که به یک مرکز مناسب لیزر موهای زائد مراجعه شود، رخ نخواهد داد و خیال تان از این بابت راحت باشد.

لیزر موهای زائد زیر بغل

طریقه لیزر موهای زائد

اگر قصد دارید برای از بین بردن موهای زائد، لیزر را انجام دهید، پزشکی را انتخاب کنید که دارای گواهینامه تخصصی باشد و از دستگاه های لیزری استفاده کند که تائیدیه های اروپا و امریکا را داشته باشند. همچنین پزشک باید تجربه کار با دستگاه لیزر موهای زائد را داشته باشد و بداند که بر اساس نوع پوست شما، کدام دستگاه مناسب است. اگر لیزر توسط اپراتور انجام می گیرد، لازم است که اپراتور تحت نظر یک پزشک متخصص مشغول به فعالیت باشد و در طول مدت جلسات درمانی لیزر، پزشک در دسترس باشد. به هیچ عنوان لیزر را در مراکز غیر قانونی و غیر مجاز مثل آرایشگاه ها و سالن های اسپا انجام ندهید.

لازم است قبل از لیزر موهای زائد، با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این گزینه درمانی برای شرایط شما مناسب است یا خیر و آیا از لیزر موهای زائد پاسخ موثری خواهید گرفت یا خیر. پزشک متخصص قبل از انجام لیزر موهای زائد، اقدامات زیر را انجام می دهد:

پرونده پزشکی بیمار را مرور می کند و مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا اسکار، و روش های قبلی حذف موهای زائد را مورد بررسی قرار می دهد.

در مورد خطرات، مزایا و انتظارات واقع بینانه از لیزر، با مراجع صحبت می شود و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و نواحی مناسب برای درمان به بیمار گفته می شود.

در جلسه مشاوره، روش مناسب درمان و هزینه های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد. لیزر موهای زائد اگر با دستگاه های مناسب انجام گیرد، هزینه های زیادی را در پی دارد.

بنابراین بهتر است که درباره این هزینه ها با پزشک مشورت کنید تا برنامه ریزی مالی را بهتر انجام دهید. پزشک سری دستگاه لیزر را روی پوست شما قرار می دهد. بسته به نوع لیزر، ممکن است از یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک برای محافظت از پوست و کاهش خطر و عوارض جانبی استفاده شود. هنگامی که پزشک دستگاه لیزر را روشن می کند، پرتو لیزر از طریق پوست شما به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید پرتو لیزر به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند و در نتیجه از رشد مو جلوگیری می‌ شود. ممکن است مراجع حین جلسه درمانی، احساس ناراحتی کند، و علائمی مانند سوزن سوزن شدن، درد و گرمای شدید را احساس کند. این موارد طبیعی است و روش های خنک کننده، مانند ژل و سری خنک کننده، به این مشکل کمک می کنند.

مدت زمان انجام لیزر بستگی به وسعت ناحیه تحت درمان دارد. درمان یک ناحیه کوچک، مانند بالای لب، ممکن است تنها چند ثانیه طول بکشد اما درمان نواحی بزرگتر، مانند کمر، شکم و … ممکن است چند دقیقه به طول انجامد.

آمادگی برای لیزر موهای زائد

پزشک دستورالعمل های لازم را برای آماده شدن قبل از لیزر موهای زائد ارائه می دهد. این آمادگی ها شامل موارد زیر هستند:

دوری از اشعه آفتاب: توصیه های پزشک را برای دوری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، قبل و بعد از درمان دنبال کنید. از یک ماه قبل از جلسه لیزر، آفتاب نگیرید. همچنین بین جلسات لیزر، نباید آفتاب بگیرید. هر زمان که بیرون می روید، از یک ضد آفتاب با SPF30 به بالا استفاده کنید.

دوری از مصرف اتوبرنز ها: از هرگونه کرم تیره کننده و لوسیون های اتوبرنز در طول جلسات درمانی خودداری کنید. اگر اخیراً برنزه شده یا پوست تیره‌ تری دارید، پزشک ممکن است کرم سفید کننده پوست را تجویز کند و یا انجام لیزر را به تعویق بیندازد تا رنگ پوست روشن تر شود.

اجتناب از برخی روش های حذف موهای زائد: کندن، اپیلاسیون و الکترولیز می تواند فولیکول مو را مختل کند و حداقل چهار هفته قبل از درمان با لیزر، باید از انجام آنها اجتناب شود. تا دو هفته بعد از لیزر هم نباید از ژیلت استفاده کرد و بعد از دو هفته شیو کردن بلا مانع است.

آماده کردن ناحیه تحت درمان با اصلاح: ژیلت یا شیو و اصلاح یک روز قبل از لیزر توصیه می شود. به این ترتیب موهای بالای سطح پوست از بین می رود تا منجر به آسیب سطحی پوست نشود. اما ساقه مو را در زیر سطح پوست، دست نخورده باقی می گذارد.

با دوری از مصرف اتوبرنز ها، از آسیب به پوست و ایجاد لکه و سوختگی پوست، پیشگیری می شود. مورد دیگر برای آمادگی قبل از لیزر اصلاح است. آماده کردن ناحیه تحت درمان با اصلاح: ژیلت یا شیو و اصلاح یک روز قبل از لیزر توصیه می شود. به این ترتیب موهای بالای سطح پوست از بین می رود تا منجر به آسیب سطحی پوست نشود. اما ساقه مو را در زیر سطح پوست، دست نخورده باقی می گذارد.

در جلسه درمانی، از عینک مخصوصی برای محافظت از چشم ها در برابر پرتو های لیزر استفاده می شود. پزشک ممکن است برای کاهش هر گونه درد و ناراحتی، از یک بی حس کننده موضعی مانند زایلاپی روی پوست استفاده کند. نیاز است که یک ساعت قبل از جلسه درمانی، زایلاپی یا دیگر کرم های بی حس کننده روی سطح پوست مالیده شود و یک کیسه فریزر روی پوست قرار گیرد و بعد از یک ساعت شسته شود. بهتر است که در فاصله زمانی یک تا دو ساعت قبل از مراجعه به کلینیک، این اقدام را انجام دهید.

تعداد جلسات و فواصل جلسات درمانی لیزر

لیزر موهای زائد معمولاً به 6 تا 8 جلسه درمانی نیاز دارد. فاصله بین درمان ها بسته به محل تحت درمان متفاوت است. در مناطقی که مو به سرعت رشد می کند، مانند لب بالا، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته یک بار، تکرار شود. در مناطقی با رشد کند مو، مانند کمر و پشت، درمان ممکن است هر 12 تا 16 هفته انجام شود.

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد

ممکن است در چند ساعت اول پس از لیزر موهای زائد پوست قرمز شده یا متورم شود. برای کاهش هر گونه درد و تورم و التهاب پوست بهتر است که با نظر و مشورت پزشک، کمپرس یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. اگر بلافاصله پس از لیزر موهای زائد دچار واکنش پوستی شوید، ممکن است پزشک از کرم استروئیدی روی ناحیه آسیب دیده استفاده کند تا التهاب ناحیه کاهش یابد.

پس از لیزر موهای زائد و بین جلسات درمانی، از نور خورشید دوری کنید و به مدت شش هفته یا طبق دستور پزشک از سولاریوم استفاده نکنید. روزانه از ضد آفتاب با SPF30 به بالا استفاده کنید.

لیزر موهای زائد

نتیجه لیزر موهای زائد

موها بعد از لیزر موهای زائد فوراً نمی ریزند، اما در طی چند روز تا چند هفته بعد از جلسه درمانی، موها شروع به ریزش می کنند. این روند ممکن است شبیه رشد طبیعی مو باشد اما بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، ریزش موها شروع می شود. جلسات درمانی منظم جزء ضروری پروسه درمانی است، زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی در یک چرخه اتفاق می‌افتد و لیزر درمانی فولیکول‌های مو را که در مرحله رشد فعال هستند، هدف قرار می دهد و از بین می برد.

نتایج حاصل از لیزر موهای زائد در افراد مختلف، متفاوت است و پیش بینی روند نتیجه آن دشوار است. اکثر مراجعان بعد از چندین ماه شاهد نتیجه لیزر درمانی هستند اما برای برخی افراد شاید حتی سال ها طول بکشد تا نتیجه را مشاهده کنند. اما لیزر موهای زائد، حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمی کند. زمانی که موها دوباره رشد می کنند، معمولا رنگ آنها روشن تر و تار مو نازک تر است. ممکن است برای تاثیر بلند مدت لیزر موهای زائد، نیاز به جلسات یادآور داشته باشید تا نتیجه لیزر موهای زائد ماندگاری داشته باشد.

مورد مهم درباره دستگاه های خانگی لیزر موهای زائد

دستگاه های لیزر خانگی برای استفاده در منزل برای رفع موهای زائد موجود است. این دستگاه ها ممکن است باعث کاهش متوسط مو شوند. اما هیچ مطالعه علمی برای مقایسه میزان موثر بودن این دستگاه های خانگی با دستگاه های لیزر موهای زائد حرفه ای در مطب انجام نگرفته است.
علاوه بر این، سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا، دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی را جزو دسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی می‌داند و نه پزشکی. به این معنی که این دستگاه های خانگی به اندازه سایر دستگاه‌های پزشکی مورد بررسی قرار نمی ‌گیرند. در حال حاضر، مطالعات مناسبی در مورد ایمنی و میزان موثر بودن دستگاه های لیزر خانگی انجام نشده است.
 
اگر تصمیم به استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی دارید، دستورالعمل‌های همراه دستگاه را به دقت دنبال کنید تا احتمال آسیب، به ‌ویژه آسیب‌های چشمی و پوستی کاهش یابد.

نواحی مناسب برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن شما است. این روش غیر تهاجمی است، به این معنی که نیازی به ایجاد برش در پوست شما ندارد. مراجعان ممکن است این روش درمانی را برای از بین بردن موهای هر قسمت از بدن خود انتخاب کنند، اما رایج ترین مناطق عبارتند از:

  • صورت
  • زیر بغل
  • ناحیه بیکینی و کشاله ران
  • کمر
  • پاها
  • ساعد دست و …

تکنولوژی لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد از فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی استفاده می کند. گرمای لیزر، سلول هایی را که رنگدانه زیادی دارند، از بین می برد. از آنجایی که موهای تیره رنگدانه زیادی دارند، بیشترین گرما را جذب می کنند. مو گرما را به فولیکول های مو منتقل می کند و ریشه آنها را از بین می برد، بنابراین مو نمی تواند رشد کند. اما لیزر روی موهای روشن و سفید هیچ اثری ندارد و نمی تواند ریشه آن ها را از بین ببرد.

یک فولیکول مو باید در مرحله آناژن یا رشد فعال خود باشد تا لیزر روی آن اثر کند. به همین دلیل است که با یک جلسه لیزر، نمی توان تمام موهای زائد را هدف قرار داد. زیرا تمام موها همواره در مرحله رشد نیستند و امکان دارد در مرحله استراحت باشند. فولیکول ها در زمان های مختلف در مراحل مختلف هستند، بنابراین بیشتر افراد به چندین جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

مراحل مختلف رشد مو چگونه است؟

موها می توانند در برهه های زمانی خاص، در سه مرحله رشد قرار داشته باشند: فاز آناژن، فاز کاتاژن و فاز تلوژن. مرحله آناژن که به عنوان مرحله رشد نیز شناخته می شود، مدت زمانی است که در آن موهای شما به طور فعال به رشد خود ادامه می دهند. فاز کاتاژن که به عنوان فاز انتقالی نیز شناخته می شود، زمانی است که فولیکول مو منقبض شده و از پاپیلا، ساختاری در پایه فولیکول، جدا می شود. فاز تلوژن که به عنوان فاز استراحت نیز شناخته می شود، زمانی است که موهای قدیمی ضعیف شده و می ریزند. هنگامی که موهای قدیمی می ریزند، فولیکول مو دوباره به پاپیلا می چسبد و دوباره وارد فاز آناژن می شود و چرخه را تکرار می کند.هر مو در بدن شما می تواند در هر زمان معین در مرحله متفاوتی از چرخه رشد باشد. بنابراین، برای هدف قرار دادن مو در مرحله آناژن، چندین جلسه لیزر درمانی برای هدف قرار دادن فولیکول‌های موی متعدد در مرحله رشد فعال نیاز است.

چه کسانی می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

هر فردی که موهای زائد داشته باشد می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. لیزر موهای زائد، جزو روش های زیبایی محسوب می شود. لیزر موهای زائد برای افرادی که از رشد دائمی موها، ضخامت موها، روش های از بین بردن موهای زائد و … در عذاب هستند، می تواند گزینه ای ایده آل باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوستی روشن دارند، موثرتر است. تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو باعث می شود موها گرما را راحت تر جذب کنند. ممکن است برای افرادی که پوست تیره یا موهای بلوند، خاکستری، سفید یا قرمز دارند، لیزر موثر واقع نشود.

دلایل پر مویی غیر طبیعی

پر مویی در خانم ها و آقایان می تواند به دلایل مختلفی بروز کند. برخی داروها، از جمله استروئیدهای آنابولیک و قرص های ضد بارداری می توانند باعث پر مویی خانم ها شوند. عدم تعادل هورمونی، به ویژه افزایش سطح تستوسترون یا آندروژن در خانم ها هم می تواند به پرمویی آن ها منجر شود. از دیگر دلایل پر مویی غیر طبیعی می توان به اختلالات ارثی و بیماری هایی که از طریق ژن ها از والدین به فرزندان منتقل می شوند، اشاره کرد. در خانم ها سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و تومورهایی که هورمون تولید می کنند هم در برخی افراد باعث پر مویی می شوند.

لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب نیست؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است در موارد زیر، لیزر موهای زائد برای شما مناسب نباشد:

  • بارداری
  • مصرف برخی دارو ها برای درمان آکنه مثل راکتوتان و …
  • ابتلا به تبخال تناسلی (HSV-2) یا مستعد ابتلا به تبخال
  • اسکارهای کلوئیدی (اسکار برجسته)
  • سرطان پوست
  • پوست برنز شده

فواید لیزر موهای زائد

نتایج لیزر موهای زائد بیشتر از دیگر روش های از بین بردن موهای زائد مانند اصلاح، اپیلاسیون، موچین یا کندن دوام دارد. برخی از افراد لیزر موهای زائد را به الکترولیز ترجیح می دهند. الکترولیز از یک سیم نازک برای از بین بردن فولیکول های مو با جریان الکتریکی استفاده می کند. مزایای لیزر موهای زائد نسبت به الکترولیز عبارتند از:

  • نیاز به جلسات درمانی کمتر
  • درد کمتر در طول درمان
  • کاهش خطر رشد مو به داخل پوست
  • اثر بخشی طولانی مدت

لیزر موهای زائد همچنین نسبت به برخی روش های از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، ژیلت و … اثری طولانی مدت تر دارد و ریشه موها را از بین می برد و در نتیجه نیاز به تکرار این روش تا پایان عمر نیست. اصلی ترین مزیت لیزر همین مورد است.

لیزر موهای زائد برای مردان

قیمت لیزر موهای زائد

قیمت لیزر موهای زائد به نوع دستگاه لیزر، وسعت ناحیه تحت درمان با لیزر، جنسیت مراجع، میزان تراکم مو در ناحیه، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان و برخی فاکتورهای دیگر بستگی دارد. در مورد قیمت لیزر موهای زائد بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید. توصیه می کنیم که قیمت تنها فاکتور مدنظر تان برای انتخاب کلینیک و یا دستگاه لیزر نباشد و فاکتورهای مختلفی مانند میزان تجربه و سابقه کاری مرکز لیزر و همچنین وجود پزشک متخصص و استفاده از دستگاه های لیزر دارای تائیدیه های اصلی را مدنظر قرار دهید. زیرا استفاده از یک دستگاه لیزر نامناسب و یا مراجعه به مراکز فاقد صلاحیت، نه تنها ممکن است نتیجه گیری خوبی را برای شما نداشته باشد، بلکه می تواند به پوست شما آسیب وارد کرده و روند درمانی را سخت تر کند.

دستگاه لیزر موهای زائد

امروز با پیشرفت علم پزشکی، شاهد دستگاه های لیزر مختلفی برای انواع پوست و مو هستیم که بتواند بهترین اثربخشی را برای هر نوع پوست و مویی داشته باشد. در گذشته تنها افرادی که پوست روشن و موهایی تیره داشتند، می توانستند از مزایای یک دستگاه لیزر برخوردار شوند و دیگر افراد یا نتیجه خوبی از جلسات لیزر نمی گرفتند و یا حتی برخی دستگاه های لیزر می توانست به پوست آن ها آسیب وارد کند. اما امروز دستگاه های لیزر با طول موج های مختلف و با استفاده از امواج و تکنولوژی های مختلف، برای انواع رنگ پوست ها و موها در اختیار کلینیک های لیزر موهای زائد قرار می گیرد و فرد می تواند بر اساس شرایط خود، از یکی از این دستگاه ها بهره ببرد.

کلینیک لیزر موهای زائد

مراجعه به یک کلینیک لیزر موهای زائد به جای مراجعه به آرایشگاه ها و مراکزی که مجوزهای لازم را ندارند، یکی از نکات بسیار مهمی است که تمام متقاضیان لیزر موهای زائد باید به آن توجه کنند تا از بروز عوارض احتمالی لیزر موهای زائد با دستگاه های غیر استاندارد در امان باقی بمانند. امروزه کلینیک های بیشماری خدمات لیزر موهای زائد را با انواع دستگاه ها ارائه می دهند و تحقیق درباره کلینیک مورد نظر بسیار مهم است.

قیمت لیزر موهای زائد

سوالات متداول لیزر موهای زائد

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Buttonتماس سریع